Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

How Much Can Social Media Increase Brand Awareness in Three Months?

Lopez-Leivo, Linda (2023)

 
Avaa tiedosto
Lopez-Leivo_Linda.pdf (20.80Mt)
Lataukset: 


Lopez-Leivo, Linda
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051711310
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää voiko yrityksen bränditietoisuutta kasvattaa kolmessa kuukaudessa sosiaalisen median avulla. Tutkimuksessa suunniteltiin ja toteutettiin sosiaalisen median kampanja Blosius Oy:lle, joka tekee kylpyhuoneremontteja pääkaupunkiseudulla. Kampanjassa käytettiin useita sosiaalisen median alustoja, jotka olivat Instagram, Facebook, LinkedIn ja TikTok, julkaisut olivat kuva-, sekä videomuodossa. Hyödyt yritykselle olivat tärkeitä tutkimuksen kannalta, sillä yrityksen toimitusjohtaja oli kiinnostunut sosiaalisesta mediasta ja sen positiivisista vaikutuksista. Kirjoittajalla oli aikaisempaa kokemusta sosiaalisen median markkinoinnista ennen tätä tutkimusta.
Digitaalisen markkinoinnin tärkeys on kasvanut viime vuosien aikana. On erittäin tärkeää, että yritykset ovat läsnä myös verkossa, sillä useimmat ihmiset käyttävät töissä ja vapaa-ajallaan valtaosan päivästään internetissä. Yritykset, jotka eivät siirry internetiin eivät ole enää kilpailukykyisiä omilla markkina-alueillaan. Digitaalinen markkinointi kattaa useita eri tapoja mainostaa kuten elektroniset mainostaulut, televisiomainokset, radiomainokset ja julkaisut sosiaalisessa mediassa, sekä orgaaniset, että maksetut julkaisut. Tämä tutkimus keskittyi orgaanisiin julkaisuihin, joille ei ollut maksettu mainostilaa sosiaalisessa mediassa. Avainsanat ja hashtagit toimivat tärkeässä roolissa julkaisujen näyttämisessä sosiaalisen median käyttäjille, joiden mielenkiinnon kohteet liittyivät yrityksen myymiin palveluihin.
Tutkimuksen tulos perustui yrityksen sosiaalisten median kanavoiden seuraajamääriin, sekä yksittäisten julkaisujen tykkäysten ja kommenttien määriin ennen tutkimusta ja sen jälkeen. Huomattavimmat tulokset nähtiin TikTokissa, jossa yksi video saavutti jopa 389 katselukertaa. Tämä oli merkittävä kasvu bränditietoisuudessa, vaikka se ei tuottanutkaan yritykselle uusia asiakkaita. Kaikilla sosiaalisen median alustoilla nähtiin kasvua bränditietoisuudessa seuraajamäärien sekä tykkäyksien perusteella tutkimuksen aikana, bränditietoisuus parani keskimäärin noin 176 prosenttia.
Bränditietoisuutta voi siis kasvattaa lyhyessäkin ajassa sosiaalisen median avulla. Tämä vaatii paljon vaivannäköä ja työtunteja yritykseltä sillä ne ovat suorassa yhteydessä siihen, kuinka hyviä tuloksia julkaisuilla voi saada aikaan. Mitä enemmän julkaisuja, sitä parempi bränditietoisuus.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste