Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opas kuntosaliketjuille asiakaslähtöisempään palveluiden kehittämiseen

Jokinen, Camilla (2023)

 
Avaa tiedosto
Jokinen_Camilla.pdf (3.928Mt)
Lataukset: 


Jokinen, Camilla
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051811648
Tiivistelmä
Opinnäytetyö pyrkii vastaamaan kysymykseen siitä, miten kuntosalikeskusten tarjoamia palveluita voitaisiin kehittää entistä asiakaslähtöisemmiksi. Opinnäytetyö noudattelee toiminnallisen opinnäytetyön rakennetta. Toiminnallisen työn tarkoituksena on tuottaa opas kuntosalikeskuksille palveluiden asiakaslähtöistä kehittämistä varten. Opinnäytetyön ja oppaan kohderyhmäksi on valittu kolme suurta pääkaupunkiseudulla sijaitsevaa kuntosaliketjua: Elixia-liikuntakeskukset, EasyFit-kuntokeskukset ja Fressi Hyvinvointikeskukset.

Opinnäytetyö rakentuu asiakaslähtöisyyden, asiakaskokemuksen ja palvelumuotoilun kokonaisuuksien ympärille. Työssä käydään läpi asiakaslähtöisen liiketoiminnan omaksumista. Sen lisäksi työssä käydään läpi asiakaskokemuksen muodostumista ja sen linkittymistä asiakaslähtöisyyteen. Työstä on pyritty rakentamaan eheä kokonaisuus valitsemalla palveluiden kehittämisen näkökulmaksi palvelumuotoilun kehittämisote. Kehittämisotteen avulla asiakaslähtöisyys sekä asiakas pystytään pitämään työn keskiössä.

Opinnäytetyön tietoperustan pohjalta rakennettiin opas. Opas rakennettiin palvelumuotoilun kehittämisotteen ympärille. Oppaassa tuodaan esille palvelumuotoilun prosessin eri vaiheita sekä niissä hyödynnettäviä menetelmiä. Menetelmien avulla oppaaseen saadaan tuotua konkretiaa. Konkretia auttaa lukijaa hahmottamaan sitä, miten palvelumuotoilua voidaan harjoittaa käytännössä. Oppaassa esitellään myös strategia sille, miten kuntosalikeskus voi omaksua asiakaslähtöisen liiketoiminnan.

Opinnäytetyöstä ja oppaasta pyritään muodostamaan yhtenäinen kokonaisuus. Yhtenäiseen kokonaisuuteen pyritään yhtenäisellä sisällöllä. Oppaassa hyödynnetään tietoperustaa kokonaisvaltaisesti. Sekä opinnäytetyön että oppaan tavoitteena on muodostaa selkeä kokonaisuus, jossa annetaan vastaus yllä esitettyyn kysymykseen. Oppaan tavoitteena on myös se, että se on mahdollisimman helposti omaksuttavissa, vaikka palvelumuotoilun kokonaisuus ei olisikaan lukijalle entuudestaan tuttu.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste