Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Puhtaanapidon toimintojen kehittäminen, : Case kylpylähotelli

Palovaara, Katri (2014)

Avaa tiedosto
Palovaara_Katri.pdf (1.446Mt)
Lataukset: 


Palovaara, Katri
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014061612993
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää koko kylpylähotellin puhtaanapitoa. Puhtaanapito on jaettu kahden toimijan kesken, hotellin omalla henkilökunnalla toimivaan loma-asuntosiivoukseen ja päärakennuksessa toimivaan palveluliikkeeseen. Kehittämistyö kohdistui molempien toimijoiden osalta laatuun ja sitä kautta asiakastyytyväisyyteen. Lisäksi kehittämistyön pääkohtia olivat omalla henkilökunnalla toimivan loma-asuntosiivouksen prosessien kehittäminen, taloudellisuus molempien toimijoiden osalta ja palveluliikkeen osalta myös yhteistyön sekä kumppanuuden kehittäminen.

Omalla henkilökunnalla tuotetussa loma-asuntosiivouksessa kartoituksen ja haastattelujen pohjalta ideoitiin tässä kehittämistyössä uusi toimintamalli. Käytännössä toimintamalli otettiin käyttöön, seurattiin sen toimivuutta ja havainnoitiin sen onnistumista. Projektin lopulla pyrittiin vaikuttamaan siihen, että kehittyneempi toimintamalli juurtuisi toimintatutkimuksen kohteena olleeseen organisaatioon. Opinnäytetyö oli työelämän kehittämistyö. Tässä työssä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää empiirisellä tasolla, keräämällä asiakkaiden kokemuksia palvelun laadusta ja kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää talouden osalta, jota käytettiin lähinnä tilastojen ja taulukoiden tulkinnoissa.

Työn tulosten tavoitteena oli kehittää kylpylähotellin puhtaanapitoa siten, että se olisi laadukkaampaa, taloudellisesti kannattavampaa ja asiakastyytyväisyys paranisi entisestään. Loma-asuntosiivouksen asiakastyytyväisyys tulokset sekä talouden mittarit osoittavat, että prosessien kehittämisellä saadaan aikaan parempaa laadullista lopputulosta ja työ on taloudellisesti hyvällä tasolla. Palveluliikkeen toiminnan kehittäminen osoittautui haasteellisemmaksi. Käytännössä vastassa oli joitakin toimintatapoja, joita ei haluttu muuttaa. Puhtaanapidossa molempien toimijoiden kesken voidaan sanoa, että hyvä asiakaspalveluasenne, ammattitaito, työnjako ja työohjeet sekä hyvä motivaatio työhön tuottavat parhaan laadullisen ja taloudellisen lopputuloksen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste