Mainosvideon mahdollisuudet TikTokissa : vaikuttajamarkkinoinnilla tavoitat kohdeyleisön
Hievanen, Mari (2023)
Hievanen, Mari
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051711463
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051711463
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on nostaa esille mainosvideon tarjoamat mahdollisuudet TikTokissa ja näyttää yrityksille miksi TikTokissa mainostaminen kannattaa erityisesti vaikuttajamarkkinoinnin kautta.
Opinnäytetyössä hyödynnetään useita verkkolähteitä, kahta webinaaria sekä omia käyttökokemuksia. Työssä käsitellään ensin TikTokia julkaisukanavana, jonka jälkeen käsittelen vaikuttajamarkkinointia ja sen mahdollisuuksia. Kerron vaikuttajan ja yrityksen yhteistyöstä sekä esittelen brändejä ja vaikuttajia TikTokissa. Lopussa katsotaan somemainonnan tulevaisuuteen TikTokissa sekä tehdään yhteenveto.
Opinnäytetyön keskeinen havainto on, että autenttinen, humoristinen ja rehellinen sisältö toimii TikTok-mainonnassa. Vaikuttajien suositukset koetaan rehellisinä ja luotettavina, sillä tuotteen/palvelun lopputulos on havaittavissa videossa.
Opinnäytetyössä hyödynnetään useita verkkolähteitä, kahta webinaaria sekä omia käyttökokemuksia. Työssä käsitellään ensin TikTokia julkaisukanavana, jonka jälkeen käsittelen vaikuttajamarkkinointia ja sen mahdollisuuksia. Kerron vaikuttajan ja yrityksen yhteistyöstä sekä esittelen brändejä ja vaikuttajia TikTokissa. Lopussa katsotaan somemainonnan tulevaisuuteen TikTokissa sekä tehdään yhteenveto.
Opinnäytetyön keskeinen havainto on, että autenttinen, humoristinen ja rehellinen sisältö toimii TikTok-mainonnassa. Vaikuttajien suositukset koetaan rehellisinä ja luotettavina, sillä tuotteen/palvelun lopputulos on havaittavissa videossa.