Henkilöbrändin hyödyntäminen B2B-myynnissä
Pitkänen, Antti (2023)
Pitkänen, Antti
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051912167
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023051912167
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, miten henkilö- ja asiantuntija brändiä voi hyödyntää B2B-myynnissä. Työ on toteutettu ilman toimeksiantajaa ja aihe valikoitui kirjoittajan oman henkilökohtaisen mielenkiinnon vuoksi. Opinnäytetyö on suunnattu etenkin B2B-myyjille, mutta myös muille, jotka ovat kiinnostuneet henkilöbrändistä ja sen hyödyntämisestä työelämässä.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, toiminnallisesta osuudesta sekä johtopäätöksistä ja suosituksista. Teoriaosuuden pääteemoja ovat henkilö- ja asiantuntijabrändi sekä B2B-myynti ja myynnin eri muodot nykyaikana. Toiminnallinen osuus käsittää oppaan henkilöbrändin rakentamiselle. Oppaassa on tarkoitus esittää teoria henkilöbrändin rakennusvaiheista helposti omaksuttavassa muodossa, jotta oppaan opastuksen myötä lukija voi rakentaa henkilöbrändin.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, toiminnallisesta osuudesta sekä johtopäätöksistä ja suosituksista. Teoriaosuuden pääteemoja ovat henkilö- ja asiantuntijabrändi sekä B2B-myynti ja myynnin eri muodot nykyaikana. Toiminnallinen osuus käsittää oppaan henkilöbrändin rakentamiselle. Oppaassa on tarkoitus esittää teoria henkilöbrändin rakennusvaiheista helposti omaksuttavassa muodossa, jotta oppaan opastuksen myötä lukija voi rakentaa henkilöbrändin.