Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

GreenStar Hotellin brändi-imago

Kuorikoski, Heini (2023)

 
Avaa tiedosto
Kuorikoski_Heini.pdf (595.6Kt)
Lataukset: 


Kuorikoski, Heini
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052212651
Tiivistelmä
Brändiin voi liittyä niin tuotteet, yritykset, paikat kuin henkilöt. Brändi koostuu monista eri osista kuten tuot-teen tai palvelun ominaisuudet, yrityksen ja asiakkaiden välinen suhde sekä emotionaaliset hyödyt palvelun tai tuotteen käytöstä. Myös yrityksen visuaaliset ominaisuudet ovat osa sen brändiä, yrityksen logo tai brändivä-rit esiintyvät usein sen miljöössä, tuotteiden pakkauksissa, fyysisissä ja internetin markkinointimateriaaleissa.

GreenStar Hotel on suomalainen viiden toimipaikan hotelliketju, joka on alusta asti pyrkinyt ekologiseen ja ympäristöystävälliseen toimintaan, palvelun laadusta tinkimättä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, millainen on GreenStar Hotel -hotelliketjun brändi-imago ja miten tämä vastaa sitä millaisena yritys itse näkee brändinsä ja millainen heidän tavoitemielikuvansa eli brändi-identiteettinsä on.

Osana opinnäytetyötä tehtiin tutkimus, jonka tavoitteena oli saada selville asiakkaiden mielikuva yrityksestä ja verrata tätä mielikuvaa yrityksen tavoitemielikuvaan. Tutkimusote oli laadullinen. Tutkimusta taustoitettiin haastattelemalla GreenStar Hotellin toimitusjohtajaa, jotta saatiin selville, millaista mielikuvaa yritys tavoitte-lee. Yritys koki brändi-identiteettinsä ekologisena ja edullisena. Asiakkaita lähestyttiin kyselyllä, jonka jossa kysymykset olivat pääsääntöisesti avoimia. Vastauksia analysoitiin teemoittelemalla ja tutkimustuloksissa kävi ilmi, että yrityksen brändi-imago tuki suurilta osin sen brändi-identiteettiä. Ekologisen ja edullisen lisäksi GreenStar Hotellia pidettiin nuorekkaana ja raikkaana.

Tutkimus osoitti, että GreenStar Hotellin toiminta ja markkinointi ovat auttaneet vahvistamaan tavoitemieli-kuvaa asiakkaiden mielissä. Lisäksi tutkimustulosten kautta yritys pystyy tunnistamaan mitä toimintansa osa-alueita heidän tulee kehittää vahvistaakseen mielikuvaa entisestään. Tutkimuksesta saadut tiedot auttavat myös yrityksen brändin kehittämisessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste