Sisältömarkkinointisuunnitelma yritykselle Hierontahuone Soma
Johansson, Nadine (2023)
Johansson, Nadine
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313093
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313093
Tiivistelmä
Sisältömarkkinointi on uusi markkinointi muoto. Sisältömarkkinoinnin avulla pyritään tavoittamaan yrityksen omaa kohderyhmää luomalla niille arvokasta sisältöä. Sen tavoite on luoda asiakashankintaa ja pitää yrityksen olemassa olevia asiakkaita.
Tämä opinnäytetyö tehtiin toiminallisena työnä yritykselle Hierontahuone Somalle. Hierontahuone Soma on hieronta yritys, joka toimii Loviisassa. Katja Teittinen on yrityksen perustaja ja yrityksen ainoa työntekijä.
Yritys on käyttänyt enemmän perinteistä markkinointiviestintää sekä fiiliksen mukaan digitaalista markkinointiviestintää. Perinteinen markkinointiviestintä on hankalaa mitata ja yritys haluaisi itselleen selkeän ja mitattavan digitaalisen markkinointisuunnitelman. Tämän takia opinnäytetyössä tehdään sisältömarkkinointisuunnitelma Hierontahuone Somalle.
Toimeksiantajalla ei ole ylimääräistä aikaa tai rahaa käytössä markkinointiin. Työn tavoite on siis luoda helposti käytettävän sekä ilmaisen sisältömarkkinointisuunnitelman toimeksiantajalle. Tavoitteeseen päästään antamalla hyvät ohjeet sekä selkeäksi tehdyn suunnitelman.
Työ alkaa johdannolla sen jälkeen tulee teoria osuus, tietoa yrityksestä, valmis produkti sekä viimeisenä pohdinta. Työ teoria osuus kostuu kahdesta eri osasta: markkinointiviestintä sekä sisältömarkkinointi ja sisältöstrategia. Luotu sisältömarkkinointisuunnitelma sisältää pääviestin ja tavoitteen, vuosikalenterin, kanavien käyttö ohjeet sekä ohjeet miten mitataan tuloksia. Työtä rajattiin yrityksen olemassa oleviin sosiaalisen median kanaviin Facebook, Instagram sekä viestintäkanava sähköposti.
Opinnäytetyöprosessi aloitettiin tammikuussa 2023 ja lopetettiin toukokuussa 2023. Toimeksiantajalle näytettiin lopputulos toukokuu 2023. Toimeksiantaja oli iloinen lopputuloksesta ja tulee jatkossa käyttämään suunnitelmaa yrityksen toiminnassa.
Tämä opinnäytetyö tehtiin toiminallisena työnä yritykselle Hierontahuone Somalle. Hierontahuone Soma on hieronta yritys, joka toimii Loviisassa. Katja Teittinen on yrityksen perustaja ja yrityksen ainoa työntekijä.
Yritys on käyttänyt enemmän perinteistä markkinointiviestintää sekä fiiliksen mukaan digitaalista markkinointiviestintää. Perinteinen markkinointiviestintä on hankalaa mitata ja yritys haluaisi itselleen selkeän ja mitattavan digitaalisen markkinointisuunnitelman. Tämän takia opinnäytetyössä tehdään sisältömarkkinointisuunnitelma Hierontahuone Somalle.
Toimeksiantajalla ei ole ylimääräistä aikaa tai rahaa käytössä markkinointiin. Työn tavoite on siis luoda helposti käytettävän sekä ilmaisen sisältömarkkinointisuunnitelman toimeksiantajalle. Tavoitteeseen päästään antamalla hyvät ohjeet sekä selkeäksi tehdyn suunnitelman.
Työ alkaa johdannolla sen jälkeen tulee teoria osuus, tietoa yrityksestä, valmis produkti sekä viimeisenä pohdinta. Työ teoria osuus kostuu kahdesta eri osasta: markkinointiviestintä sekä sisältömarkkinointi ja sisältöstrategia. Luotu sisältömarkkinointisuunnitelma sisältää pääviestin ja tavoitteen, vuosikalenterin, kanavien käyttö ohjeet sekä ohjeet miten mitataan tuloksia. Työtä rajattiin yrityksen olemassa oleviin sosiaalisen median kanaviin Facebook, Instagram sekä viestintäkanava sähköposti.
Opinnäytetyöprosessi aloitettiin tammikuussa 2023 ja lopetettiin toukokuussa 2023. Toimeksiantajalle näytettiin lopputulos toukokuu 2023. Toimeksiantaja oli iloinen lopputuloksesta ja tulee jatkossa käyttämään suunnitelmaa yrityksen toiminnassa.