Kesätyökampanjat TikTokissa
Turpeinen, Ella (2023)
Turpeinen, Ella
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052212903
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052212903
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millaista on hyvä ja toimiva kesätyökampanjointi TikTokissa tuoden samalla esille TikTokin ominaisuuksia mainonnan kanavana. Tutkimuskohteina ovat Lidlin ja Burger Kingin kesätyökampanjat. Opinnäytetyössä käytetään verkkolähteitä ajantasaisen tiedon saamiseksi. Lisäksi tarvittavan taustatiedon ja kohderyhmän näkemyksen saamiseksi haastatellaan Lidlin työnantajabrändistä vastaavaa Elina Sallaa sekä kesätyöikäisiä nuoria.
Opinnäytetyön keskeinen havainto on, että TikTok on kesätyökampanjoinnille hyvä kanava. Onnistuakseen TikTok-kampanjointi vaatii kohderyhmän huomioivaa sisältöä brändiä unohtamatta. TikTok on hyvä alusta erilaisten markkinointitoimenpiteiden kokeilemiseen.
Opinnäytetyö tarjoaa laajasti näkökulmia kaikille kesätyö- ja TikTok-kampanjoiden parissa työskenteleville.
Opinnäytetyön keskeinen havainto on, että TikTok on kesätyökampanjoinnille hyvä kanava. Onnistuakseen TikTok-kampanjointi vaatii kohderyhmän huomioivaa sisältöä brändiä unohtamatta. TikTok on hyvä alusta erilaisten markkinointitoimenpiteiden kokeilemiseen.
Opinnäytetyö tarjoaa laajasti näkökulmia kaikille kesätyö- ja TikTok-kampanjoiden parissa työskenteleville.