Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Social Media Impact on Culinary Tourism: Studying Social Media Impact on Consumer Behavior within Culinary Tourism

Saboureau, Jade; Godfrain, Oscar (2023)

 
Avaa tiedosto
Jade_Saboureau_Oscar_Godfrain.pdf (3.383Mt)
Lataukset: 


Saboureau, Jade
Godfrain, Oscar
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313467
Tiivistelmä
This research study focuses on the impact of social media on culinary tourism. This growing field inspired the authors to understand which new communication channels are the most efficient to promote local cuisine when travelling. To do so, they asked what the impact of cuisine interest on consumers' booking intention within culinary tourism is (RQ1). The methodology used was mono-method to try to answer this research question. To collect the data, the authors conducted a quantitative questionnaire and then studied the results using SPSS software to carry out a linear regression analysis. According to the results obtained, social media do indeed have an influence on the consumer's attitude to try local food and on the intention to book in a restaurant offering local food. Moreover, cuisine interest has an influence on the consumer's attitude and therefore a real impact on the booking intention. In addition, videos on local cuisine do not have a significant impact on consumer attitudes (significance level 0.488). Another key finding is that photos of local cuisine do not have a significant influence on booking intention (significance level 0.229). If the authors had had more time to conduct their research, they would have done both quantitative and qualitative research. Finally, they recommend for future research to add a qualitative part in a new investigation while focusing on a more precise geolocation target.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste