Juustokaupan visuaalinen ilme
Ahmed, Maryam (2023)
Ahmed, Maryam
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313361
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313361
Tiivistelmä
Brändin visuaalisen ilmeen kautta voidaan luoda asiakkaan tunteisiin ja mieleen haluttua mielikuvaa omasta yrityksestä. Sitä kautta rakennetaan aineetonta ulottuvuutta asiakkaan mielessä. Tässä opinnäytetyössä käsitellään juustokaupan vaikuttavan visuaalisen ilmeen suunnittelua ja rakentamista. Produktiivisessa osuudessa käydään läpi Rolling Cheese -juustokaupan visuaalisen ilmeen suunnitteluprosessia. Työn toimeksiantaja on digiviestinnän suunnittelutoimiston UUNI Communications Oy:n asiakas Rolling Cheese.
Tässä työssä kerottaan brändin, brändi-identiteetin, brändin visuaalisen identiteetin ja brändi-imagon merkityksestä brändin rakentamisen kannalta ja kuinka tuodaan brändin arvon niiden kautta ja puhutellaan brändin kohderyhmän. Jotta bändi puhuttele kohderyhmää, sen tulee olla yhtenäinen, laadukas ja erottua kilpailijoistaan. Työssä esittelen analyysin asiakkaan kilpailijoista ja analyysin asiakkaan brändistä, jota käytetään asiakkaan visuaalisen ilmeen rakentamisessa ja suunnittelemisessa.
Syventymällä juustokaupan toimijoihin ja lähdeaineistoon pääsin siihen tulokseen, että menestyneitä, brändättyjä juustokaupan alan yrityksiä on Suomessa vain vähän. Brändäys ja visuaalisen ilmeen kehittely sopi ja toimi hyvin, sen kautta juustokaupan ala puhuttelee kohderyhmänsä laajemmin.
Brändin on vastattava asiakkaan odotuksiin tai ylitettävä ne, näin tutkimustulokseni osoittivat. Onnistunut asiakaskokemus sopivalla visuaalisella ja viestinnällisellä tavalla mahdollistaa yrityksen menestyksen.
Tässä työssä kerottaan brändin, brändi-identiteetin, brändin visuaalisen identiteetin ja brändi-imagon merkityksestä brändin rakentamisen kannalta ja kuinka tuodaan brändin arvon niiden kautta ja puhutellaan brändin kohderyhmän. Jotta bändi puhuttele kohderyhmää, sen tulee olla yhtenäinen, laadukas ja erottua kilpailijoistaan. Työssä esittelen analyysin asiakkaan kilpailijoista ja analyysin asiakkaan brändistä, jota käytetään asiakkaan visuaalisen ilmeen rakentamisessa ja suunnittelemisessa.
Syventymällä juustokaupan toimijoihin ja lähdeaineistoon pääsin siihen tulokseen, että menestyneitä, brändättyjä juustokaupan alan yrityksiä on Suomessa vain vähän. Brändäys ja visuaalisen ilmeen kehittely sopi ja toimi hyvin, sen kautta juustokaupan ala puhuttelee kohderyhmänsä laajemmin.
Brändin on vastattava asiakkaan odotuksiin tai ylitettävä ne, näin tutkimustulokseni osoittivat. Onnistunut asiakaskokemus sopivalla visuaalisella ja viestinnällisellä tavalla mahdollistaa yrityksen menestyksen.