Viestinnän kehittämissuunnitelma IHK ry:lle
Hakkarainen, Jesse (2023)
Hakkarainen, Jesse
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413748
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413748
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on ollut kehittää jääkiekkoseura Itä-Helsingin kiekko ry:n viestintää luomalla organisaatiolle viestintästrategian ja viestintäsuunnitelman. Ne luotiin tarpeeseen, sillä organisaatiolla ei aikaisempia ollut. Tavoitteena on siis ollut yhtenäistää ja helpottaa Itä-Helsingin kiekko ry:n viestintää eri sidosryhmien välillä.
Yhteisöviestintä ja sen hyödyntäminen ovat opinnäytetyöni pohja. Olen ensin esitellyt erilaisia viestintätekniikoita sekä sitä, miten ja mistä osatekijöistä viestintästrategia ja viestintäsuunnitelma rakentuvat. Tämän jälkeen loin Itä-Helsingin kiekko ry:lle viestintästrategian ja sen pohjalta viestintäsuunnitelman.
Prosessin pohjana on käytetty organisaation valitsemille sidosryhmille tehtyä kyselyä, joka on luotu toimeksiantajan kanssa yhteistyössä. Sekä viestintästrategian että viestintäsuunnitelman painopisteet ovat keskittyneet viestinnän muuttamiseen osaksi organisaation aktiivista arkea ja yhtenäistämiseen organisaatiossa. Prosessin lopputuloksena on organisaatiolle luotu viestintästrategia ja siihen pohjautuva viestintäsuunnitelma, jotka tukevat viestintää koko organisaatiossa.
Prosessi toteutettiin vuoden 2023 keväällä. Tuloksena toimeksiantajalla on viestintästrategia ohjaamassa ja helpottamassa viestintää. Produkti on toimeksiantajalle hyödyllinen ja se toimii myös pohjana tuleville viestintästrategiolle ja viestintäsuunnitelmille.
Yhteisöviestintä ja sen hyödyntäminen ovat opinnäytetyöni pohja. Olen ensin esitellyt erilaisia viestintätekniikoita sekä sitä, miten ja mistä osatekijöistä viestintästrategia ja viestintäsuunnitelma rakentuvat. Tämän jälkeen loin Itä-Helsingin kiekko ry:lle viestintästrategian ja sen pohjalta viestintäsuunnitelman.
Prosessin pohjana on käytetty organisaation valitsemille sidosryhmille tehtyä kyselyä, joka on luotu toimeksiantajan kanssa yhteistyössä. Sekä viestintästrategian että viestintäsuunnitelman painopisteet ovat keskittyneet viestinnän muuttamiseen osaksi organisaation aktiivista arkea ja yhtenäistämiseen organisaatiossa. Prosessin lopputuloksena on organisaatiolle luotu viestintästrategia ja siihen pohjautuva viestintäsuunnitelma, jotka tukevat viestintää koko organisaatiossa.
Prosessi toteutettiin vuoden 2023 keväällä. Tuloksena toimeksiantajalla on viestintästrategia ohjaamassa ja helpottamassa viestintää. Produkti on toimeksiantajalle hyödyllinen ja se toimii myös pohjana tuleville viestintästrategiolle ja viestintäsuunnitelmille.
