Fazerin työntekijälähettiläs työnantajamielikuvan kehittämisen tukena
Winter, Marianne (2023)
Winter, Marianne
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413924
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052413924
Tiivistelmä
Toiminnallisessa opinnäytetyössä suunniteltiin toimeksiantona Fazerille työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelma. Työnantajamielikuvan kehittämissuunnitelma. Kehittämissuunnitelma yhdistää Fazerin vahvan kuluttajabrändin työnantajamielikuvaan, kuitenkin tuoden esille ajankohtaisia asioita kuten työnantajan merkityksen, luottamuksen ja vastuullisuuden. Kehittämissuunnitelmassa ehdotettiin työntekijälähettiläiden käyttämistä TikTok videoissa.
Kehittämissuunnitelmassa otettiin huomion yrityksen arvot pohjoinen vapaus, aidot suhteet ja rohkeaa luovuutta. Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään työnantajamielikuvaa, työntekijälähettilästä ja sosiaalisen median kanavaa TikTok. Lisäksi tietoperustassa käsitellään työnhakijoiden suhdetta työnantajamielikuvaan, jotka on johtopäätöksessä nostettu myös kehittämissuunnitelmaan.
Toiminnallisen opinnäytetyön tekeminen alkoi helmikuussa 2023 ja päättyi toukokuussa 2023. Kehittämissuunnitelma on rakennettu Fazerin arvojen mukaan potentiaalisille työnhakijoille herättämään kiinnostusta Fazerista jo ennen kuin työnhakuilmoitusta on julkaistu. Kehittämissuunnitelman keskiöön on nostettu Makea Moka -teema, jonka idea saatiin Fazerin Makea Moka- karkkipussista. Myötäelämisen tunteilla luodaan pysyvää muistijälkeä potentiaalisille työnhakijoille TikTok- videolla. Fazerin työntekijät toimivat työntekijälähettiläinä luoden positiivista kuvaa Fazerista, sillä kaikille sattuu virheitä ja ”mokaaminen” on inhimillistä.
Kehittämissuunnitelmassa otettiin huomion yrityksen arvot pohjoinen vapaus, aidot suhteet ja rohkeaa luovuutta. Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään työnantajamielikuvaa, työntekijälähettilästä ja sosiaalisen median kanavaa TikTok. Lisäksi tietoperustassa käsitellään työnhakijoiden suhdetta työnantajamielikuvaan, jotka on johtopäätöksessä nostettu myös kehittämissuunnitelmaan.
Toiminnallisen opinnäytetyön tekeminen alkoi helmikuussa 2023 ja päättyi toukokuussa 2023. Kehittämissuunnitelma on rakennettu Fazerin arvojen mukaan potentiaalisille työnhakijoille herättämään kiinnostusta Fazerista jo ennen kuin työnhakuilmoitusta on julkaistu. Kehittämissuunnitelman keskiöön on nostettu Makea Moka -teema, jonka idea saatiin Fazerin Makea Moka- karkkipussista. Myötäelämisen tunteilla luodaan pysyvää muistijälkeä potentiaalisille työnhakijoille TikTok- videolla. Fazerin työntekijät toimivat työntekijälähettiläinä luoden positiivista kuvaa Fazerista, sillä kaikille sattuu virheitä ja ”mokaaminen” on inhimillistä.