Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

FESEM:in käyttöasteen kasvattaminen

Matero, Veli (2023)

 
Avaa tiedosto
Matero_Veli.pdf (539.2Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Matero, Veli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313464
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Lapin ammattikorkeakoulun uudistuvan teollisuuden osaamisryhmälle, joka toteuttaa muun muassa koulutus- ja tutkimuspalveluita. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli nostaa FESEM:in eli kenttäemissiopyyhkäisyelektronimikroskoopin käyttöastetta Lapin ammattikorkeakoulun palveluliiketoiminnassa. FESEM-laitteistoa käytetään muun muassa metallitekniikkaan liittyvillä opintojaksoilla mineraali- ja metallinäytteiden kuvantamiseen ja tutkimuksiin. Opinnäytetyö rajattiin koskemaan FESEM-laitteiston käyttöasteen kasvattamista palveluliiketoiminnassa.

Käyttöasteen kasvattaminen vaati tarkastelua kokonaisvaltaisesti markkinointiin liittyvistä aihealueista, ja näistä aihealueista laadittiin markkinointisuunnitelman ja tuotekortin tekemisen kannalta tarvittavat analyysit sekä suoritettiin tiedonhakua. Työ suoritettiin kartoittamalla alan toimijoita, hintatasoa ja kohderyhmiä tarjottaville palveluille.

Laitteiston käyttöasteen kasvattamisessa huomioitiin alalla vallitsevien toimijoiden määrä, hintataso sekä tarjolla olevat palvelut. Käyttöasteen kasvattamisessa tarpeellista oli laatia edellä mainituista asioista analyysejä sekä kartoituksia markkinointisuunnitelman ja tuotekortin toteuttamiseksi.

Työn tulokseksi saatiin markkinointisuunnitelma sisältäen markkinoinnin tavoitteet, kilpailukykyisen hinnaston, tavoiteltavat kohderyhmät, tarjottavat palvelut sekä tuotekortti, jota hyödynnetään FESEM-laitteiston käyttöasteen kasvattamisessa. Markkinointisuunnitelman ja tuotekortin laatimisessa hyödynnettiin kaikkien saatavilla tiedonhakupalveluita sekä erilaisia kirjallisuuslähteitä.

Toimeksiantaja voi hyödyntää laadittua markkinointisuunnitelmaa ja tuotekorttia markkinoinnissa, ja markkinointisuunnitelma on päivitettävissä markkinatilanteiden tai tarjottavien palveluiden muuttuessa. Markkinointisuunnitelma ja tuotekortti tuo kokonaisuudessaan tietoutta alalla valitsevasta palveluista, hintatasosta sekä tavoittelemisen arvoisista kohderyhmistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste