Asiakastyytyväisyystutkimus CHANGE Lingerie Seinäjoki asiakkaille
Jaskari, Sofi (2023)
Jaskari, Sofi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514097
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052514097
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä Seinäjoen Ideaparkin Change Lingerien myymälää kohtaan. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä myyntityöhön. Toisena tavoitteena oli perehtyä asiakaskokemukseen. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus Seinäjoen Ideaparkin Change Lingerien myymälälle.
Teoriaosuus käsittelee myyntityön osalta hyvän myyjän ominaisuuksia ja myyntityön vaiheita. Lisäksi teoriaosuudessa perehdytään asiakaskokemukseen, asiakastyytyväisyyteen ja asiakasuskollisuuteen.
Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä myymäläympäristöön, henkilökuntaan ja tuotteisiin. Opinnäytetyössä käytetty tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen tutkimus. Tutkimuksen aineisto kerättiin kyselylomakkeen avulla Seinäjoen Ideaparkin Change Lingerien myymälässä. Kyselylomakkeessa asiakkailta tiedusteltiin heidän taustatietojaan ja tyytyväisyyttään Change Lingerien ostoympäristöä, palvelua ja tuotteita kohtaan. Asiakastyytyväisyystutkimuksen kohderyhmään kuuluivat Change Lingerien ostavat ja ei-ostavat asiakkaat. Kyselyyn vastasi 45 henkilöä.
Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella selvisi, että kyselyyn vastanneet henkilöt ovat pääosin erittäin tyytyväisiä Seinäjoen Ideaparkin Change Lingerien myymälään. Liikkeen myymäläympäristöä pidettiin siistinä, ja liikkeen yleisilme oli vastaajien mielestä hyvä. Kyselyyn vastanneiden henkilöiden mielestä liikkeessä saatu palvelu on erittäin hyvää. Tuotteiden valikoiman monipuolisuus ja hinta-laatusuhde jakoi vastaajissa mielipiteitä, mutta muutoin asiakkaat olivat tyytyväisiä myös tuotteisiin. Kyselyyn vastanneilta henkilöiltä tiedusteltiin viimeiseksi myös heidän suosittelutodennäköisyyttään. Melkein kaikki kyselyyn vastanneista henkilöistä olivat suosittelijoita.
Teoriaosuus käsittelee myyntityön osalta hyvän myyjän ominaisuuksia ja myyntityön vaiheita. Lisäksi teoriaosuudessa perehdytään asiakaskokemukseen, asiakastyytyväisyyteen ja asiakasuskollisuuteen.
Tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa asiakkaiden tyytyväisyyttä myymäläympäristöön, henkilökuntaan ja tuotteisiin. Opinnäytetyössä käytetty tutkimusmenetelmä oli kvantitatiivinen tutkimus. Tutkimuksen aineisto kerättiin kyselylomakkeen avulla Seinäjoen Ideaparkin Change Lingerien myymälässä. Kyselylomakkeessa asiakkailta tiedusteltiin heidän taustatietojaan ja tyytyväisyyttään Change Lingerien ostoympäristöä, palvelua ja tuotteita kohtaan. Asiakastyytyväisyystutkimuksen kohderyhmään kuuluivat Change Lingerien ostavat ja ei-ostavat asiakkaat. Kyselyyn vastasi 45 henkilöä.
Tutkimuksesta saatujen tulosten perusteella selvisi, että kyselyyn vastanneet henkilöt ovat pääosin erittäin tyytyväisiä Seinäjoen Ideaparkin Change Lingerien myymälään. Liikkeen myymäläympäristöä pidettiin siistinä, ja liikkeen yleisilme oli vastaajien mielestä hyvä. Kyselyyn vastanneiden henkilöiden mielestä liikkeessä saatu palvelu on erittäin hyvää. Tuotteiden valikoiman monipuolisuus ja hinta-laatusuhde jakoi vastaajissa mielipiteitä, mutta muutoin asiakkaat olivat tyytyväisiä myös tuotteisiin. Kyselyyn vastanneilta henkilöiltä tiedusteltiin viimeiseksi myös heidän suosittelutodennäköisyyttään. Melkein kaikki kyselyyn vastanneista henkilöistä olivat suosittelijoita.