Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kauppakeskus Länsi 1:sen Yllätyspäivät-tapahtuman kehittäminen

Koskinen, Essi (2023)

Avaa tiedosto
koskinen_essi.pdf (1.192Mt)
Lataukset: 


Koskinen, Essi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052614558
Tiivistelmä
Tapahtumamarkkinointi on yksi myynninedistämisen muodoista, jonka avulla yritykset saavat luotua itselleen lisäarvoa aivan erityisellä tavalla. Tapahtumien avulla ihmisiä ei vain houkutella tulemaan yrityksen luo, vaan pyritään luomaan kokemuksellisuuden kautta yrityksestä mahdollisimman hyviä mielikuvia ihmisille. Mitä parempia mielikuvia saadaan luotua, sen todennäköisemmin näistä ihmisistä saadaan luotua uskollisia yritystä kohtaan.

Tässä opinnäytetyössä tapahtumamarkkinoinnin voimaa lähdettiin kasvattamaan toimeksiantajayrityksessä, joka oli Turussa sijaitseva Kauppakeskus Länsi 1. Hyvin toteutettujen tapahtumien voima erityisesti kauppakeskuksissa on suuri, sillä sen lisäksi että ne saavat ihmisiä virtaamaan paikan päälle, ne lisäävät parhaimmassa tapauksessa kaikkien kauppakeskuksessa toimivien yritysten ja liikkeiden myyntiä.

Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Kauppakeskus Länsi 1:sen päätapahtuman, kaksi kertaa vuodessa järjestettävän Yllätyspäivät-tapahtuman, vetovoimaisuutta. Työ aloitettiin keräämällä ensin Yllätyspäivät-tapahtumasta taustatietoa Länsi 1:sen nykyistä sekä edellistä markkinointipäällikköä haastattelemalla. Haastattelujen pohjalta suunniteltiin ja toteutettiin alkukartoituskysely kauppakeskuksen asiakkaille sekä kauppakeskuksessa toimiville yrityksille. Alkukartoituskyselyllä kartoitettiin mielipiteitä, ajatuksia ja kehitysehdotuksia liittyen edellisten vuosien Yllätyspäivät-tapahtumiin. Kysely toteutettiin sähköisesti Google Forms-lomakkeella, sekä fyysisellä paperilomakkeella. Alkukartoituskyselystä saatujen tulosten avulla lähdettiin suunnittelemaan kevään 2023 Yllätyspäivät-tapahtumaa. Tapahtuma toteutettiin huhtikuun toiseksi viimeisellä viikolla ja tämän yhteydessä toteutettiin vielä loppukartoituskysely tapahtumassa vierailleille asiakkaille. Tavoitteena oli selvittää asiakkaiden tyytyväisyyttä tapahtumaa kohtaan sekä mahdollisia kehitysehdotuksia tulevaisuuden Yllätyspäivät-tapahtumiin.

Kyselyistä saatujen tulosten perusteella tyytyväisyys tapahtumaa kohtaan parani. Kehitysehdotuksina sekä alkukartoitus- että loppukartoituskyselyissä esiintyivät toiveet tapahtuman laajemmasta mainonnasta sekä houkuttelevammista tapahtumatarjouksista. Näihin sekä muihin loppukartoituskyselyssä ilmenneisiin kehitysehdotuksiin on kannattavaa kiinnittää huomiota tulevien Yllätyspäivät-tapahtumien suunnittelussa. Tapahtumaa kohtaan parantunut tyytyväisyys osoittaa kuitenkin, että opinnäytetyö onnistui ja tavoitteisiin päästiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste