Apotti-järjestelmän käyttämisen sujuvoittaminen Etäterveysaseman takaisinsoitossa
Shamaa, Uri (2023)
Shamaa, Uri
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313417
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052313417
Tiivistelmä
Apotti on toiminnanohjausjärjestelmä, joka yhdistää sosiaali- ja terveydenhuollon allensa. Apotin käyttöä on kuvailtu hankalakäyttöiseksi ja työlääksi käyttää. Tästä syystä Apotin käyttöä tulee kehittää sujuvamman käytön saavuttamiseksi. Kehittämisprojektin tarve löytyi Helsingin kaupungin kehittämistoiminnan tavoitteista ja terveysasemien takaisinsoittojen ruuhkan purkamisesta.
Kehittämisprojektin tavoitteena oli sujuvoittaa Apotin käyttöä Etäterveysaseman takaisinsoiton näkymässä yhtenäistämällä toimintamalleja ja löytämällä mahdollisia kehittämiskohteita takaisinsoitto toiminnassa Apottia ajatellen. Projektin tarkoituksena oli antaa työpaja toimintamallin avulla työntekijöille työkalut, joiden avulla voitiin sujuvoittaa sekä kehittää takaisinsoiton toimintaa Etäterveysasemalla.
Aineisto kerättiin ryhmäkeskustelulla, johon osallistui 6 Etäterveysaseman työntekijää. Aineisto analysoitiin induktiivisella sisällön analyysillä.
Tuotoksena syntyi työpaja toimintamalli, jonka avulla kyetään Apotin sujuvampaan käyttöön Helsingin kaupungin Etäterveysasemalle, Etäterveysaseman työntekijöille. Samalla tuotettiin tietoa mahdollisista kehittämiskohteista terveysasemien ydinryhmille. Apotti is an enterprise resource planning system that combines social and health care under it. The use of Apotti has been described as inconvenient and laborious to use. For this reason, the use of the Apotti should be developed to achieve smoother use. The need for the development project was found in the goals of the City of Helsinki's development activities and the clearing of the backlog of callbacks at health stations.
The goal of the development project was to streamline the use of Apotti in the Remote health station's callback view by unifying operating models and finding possible areas for improvement in the callback operation with Apotti in mind. The purpose of the project was to use the workshop operating model to give the employees the tools that could be used to streamline and develop callback operations at the Remote health station.
The data was collected through a group discussion, in which 6 employees of the Remote Health station participated. The data was analyzed using an inductive content analysis.
As a result, a workshop operating model was created, with the help of which Apotti can be used more smoothly for the Remote health station of the City of Helsinki, for the employees of the Remote health station. At the same time, information was produced on possible areas of development for the core groups of health stations.
Kehittämisprojektin tavoitteena oli sujuvoittaa Apotin käyttöä Etäterveysaseman takaisinsoiton näkymässä yhtenäistämällä toimintamalleja ja löytämällä mahdollisia kehittämiskohteita takaisinsoitto toiminnassa Apottia ajatellen. Projektin tarkoituksena oli antaa työpaja toimintamallin avulla työntekijöille työkalut, joiden avulla voitiin sujuvoittaa sekä kehittää takaisinsoiton toimintaa Etäterveysasemalla.
Aineisto kerättiin ryhmäkeskustelulla, johon osallistui 6 Etäterveysaseman työntekijää. Aineisto analysoitiin induktiivisella sisällön analyysillä.
Tuotoksena syntyi työpaja toimintamalli, jonka avulla kyetään Apotin sujuvampaan käyttöön Helsingin kaupungin Etäterveysasemalle, Etäterveysaseman työntekijöille. Samalla tuotettiin tietoa mahdollisista kehittämiskohteista terveysasemien ydinryhmille.
The goal of the development project was to streamline the use of Apotti in the Remote health station's callback view by unifying operating models and finding possible areas for improvement in the callback operation with Apotti in mind. The purpose of the project was to use the workshop operating model to give the employees the tools that could be used to streamline and develop callback operations at the Remote health station.
The data was collected through a group discussion, in which 6 employees of the Remote Health station participated. The data was analyzed using an inductive content analysis.
As a result, a workshop operating model was created, with the help of which Apotti can be used more smoothly for the Remote health station of the City of Helsinki, for the employees of the Remote health station. At the same time, information was produced on possible areas of development for the core groups of health stations.
