Megatrendit ja brändin kehittäminen : case: Hakoniemi – Luova tila
Lehvonen, Ville (2023)
Lehvonen, Ville
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052815117
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052815117
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tapaustutkimus, jossa tarkastellaan aloittavan pienyrityksen brändin kehittämistä vuosien 2019–2023 aikana megatrendien ja niitä kiihdyttäneiden ilmiöiden ja tapahtumien vaikutuksien näkökulmasta. Lisäksi arvioidaan yrityksen megatrendien vaikutuksiin reagoimista. Kehitysehdotusten myötä paneudutaan brändi-identiteetin hyödyntämiseen yrityksen asiakkaiden vuorovaikutuksessa ja kontaktipisteissä, jotka ovat yrityksen brändi-identiteetin mukaisia. Kontaktipisteitä ovat fyysinen tila, verkkosivut ja sosiaalisen median kanavat, joiden kautta palvelut nähdään, aistitaan ja koetaan.
Opinnäytetyön tekijän eli yrittäjä Ville Lehvosen vuonna 2019 perustama yritys Hakoniemi – Luova tila, jota työssä tarkastellaan, tarjoaa luonnonläheisen, rauhallisen sekä inspiroivan työskentely-ympäristön luovan alan ammattilaisille ja matkailijoille. Hakoniemi järjestää työpajoja, tapahtumia, markkinointiprojekteja, residenssitoimintaa sekä matkailu- ja majoituspalveluja.
Opinnäytetyön tekijän eli yrittäjä Ville Lehvosen vuonna 2019 perustama yritys Hakoniemi – Luova tila, jota työssä tarkastellaan, tarjoaa luonnonläheisen, rauhallisen sekä inspiroivan työskentely-ympäristön luovan alan ammattilaisille ja matkailijoille. Hakoniemi järjestää työpajoja, tapahtumia, markkinointiprojekteja, residenssitoimintaa sekä matkailu- ja majoituspalveluja.