Hotel Annan someseuraajat kasvuun Instagramissa
Kuosmanen, Rebecca (2023)
Kuosmanen, Rebecca
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915339
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915339
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli saada Hotel Annan someseuraajat kasvuun Instagramissa. Tavoitteena oli selvittää, paljonko näyttökertoja ja tykkäyksiä Hotel Anna on saanut julkaisemiini Instagram-julkaisuihin. Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen. Opinnäytetyön tuloksia ei ole tarkoitus yleistää, sillä työ on tehty yksilöllisesti Hotel Annalle.
Opinnäytetyö on tehty produktina toiminnallisesti. Lisäksi on hyödynnetty kirjallisuutta ja artikkeleita opinnäytetyön taustalla, ja olen keskustellut Hotel Annan hotellijohtajan kanssa itse hotellista ja vieraillut siellä. Olen valokuvannut itse produktin somekuvat paikan päällä Hotel Annan Instagramiin viitenä eri julkaisuna kuvatekstien ja hashtagien kera.
Hotellille tein aikaisemmin työharjoittelua, ja toimeksiantoa Haaga-Helian kurssilla, jonka pohjalta idea opinnäytetyöhön lähti. Alkulähtötilanteena hotellin Instagramissa oli 85 seuraajaa, ja niitä saatiin kasvatettua toivotusti. Opinnäytetyössä käsitellään sosiaalista mediaa, markkinointia, brändin kehitystä sekä perehdytään produktiin sisältyviin julkaisuihin ja Instagramiin.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että someseuraajien määrä saadaan paremmin kasvuun, julkaisemalla useammin ja enemmän somekuvia Instagram-tilille, sekä julkaisemalla esteettisiä ja houkuttelevia kuvia hotellista. Hotellin täytyy nykyään panostaa somejulkaisuihin, houkutellakseen uusia potentiaalisia asiakkaita, niin kansainvälisiä kuin suomalaisiakin. Mahdollisuuksia tähän on juuri Instagramin avulla, ja nykyään yhä useampi yritys on Instagramissa. Instagramin käyttö on yrityksille ilmainen, joten se on erittäin tehokas väline tavoittaa uusia asiakkaita. Mikäli haluaa, voisi yritys käyttää maksullisia työkaluja, kuten kohdennettua mainontaa sosiaalisen median puolella. Kaikki, mitä tässä opinnäytetyössä on tehty, on tehty maksuttomasti Instagramin valmiita työkaluja käyttäen.
Opinnäytetyö on tehty produktina toiminnallisesti. Lisäksi on hyödynnetty kirjallisuutta ja artikkeleita opinnäytetyön taustalla, ja olen keskustellut Hotel Annan hotellijohtajan kanssa itse hotellista ja vieraillut siellä. Olen valokuvannut itse produktin somekuvat paikan päällä Hotel Annan Instagramiin viitenä eri julkaisuna kuvatekstien ja hashtagien kera.
Hotellille tein aikaisemmin työharjoittelua, ja toimeksiantoa Haaga-Helian kurssilla, jonka pohjalta idea opinnäytetyöhön lähti. Alkulähtötilanteena hotellin Instagramissa oli 85 seuraajaa, ja niitä saatiin kasvatettua toivotusti. Opinnäytetyössä käsitellään sosiaalista mediaa, markkinointia, brändin kehitystä sekä perehdytään produktiin sisältyviin julkaisuihin ja Instagramiin.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että someseuraajien määrä saadaan paremmin kasvuun, julkaisemalla useammin ja enemmän somekuvia Instagram-tilille, sekä julkaisemalla esteettisiä ja houkuttelevia kuvia hotellista. Hotellin täytyy nykyään panostaa somejulkaisuihin, houkutellakseen uusia potentiaalisia asiakkaita, niin kansainvälisiä kuin suomalaisiakin. Mahdollisuuksia tähän on juuri Instagramin avulla, ja nykyään yhä useampi yritys on Instagramissa. Instagramin käyttö on yrityksille ilmainen, joten se on erittäin tehokas väline tavoittaa uusia asiakkaita. Mikäli haluaa, voisi yritys käyttää maksullisia työkaluja, kuten kohdennettua mainontaa sosiaalisen median puolella. Kaikki, mitä tässä opinnäytetyössä on tehty, on tehty maksuttomasti Instagramin valmiita työkaluja käyttäen.
