Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtumamarkkinoinnilla asiakasvirtaa : Case Uintikeskus VesiVeijari

Tuoreniemi, Milla-Maaria (2023)

 
Avaa tiedosto
Tuoreniemi_Milla-Maaria.pdf (1.901Mt)
Lataukset: 


Tuoreniemi, Milla-Maaria
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053016140
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli etsiä keinoja Uintikeskus VesiVeijarin tapahtumamarkkinoinnin kehittämiseen ja sen myötä kasvattaa asiakasmääriä sekä luoda tunnettuutta myös niiden potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa, jotka eivät vielä ole löytäneet Uintikeskus VesiVeijarin monipuolisia palveluita. Työssä kartoitettiin tapahtumien lähtötilanne ja kehittämistarpeet sekä selvitettiin, millaisia uusia tapahtumia Uintikeskus VesiVeijariin toivottaisiin. Tutkimustulosten avulla ideoitiin ja suunniteltiin uusi tapahtumakonsepti. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Kokkolan kaupungin liikuntapalvelut.

Teoreettinen viitekehys koostui neljästä pääosiosta. Ensimmäisessä osiossa tutustuttiin yleisesti kunta-alaan, kuntiin liikuntapalveluiden tuottajina, uimahalleihin liikuntapaikkoina sekä opinnäytetyön toimeksiantajaan Kokkolan kaupunkiin, sen liikuntapalveluihin sekä Uintikeskus VesiVeijariin. Toinen osio käsitteli tapahtumamarkkinointia ja kolmas osio tapahtumaprojektia sekä onnistuneen tapahtuman järjestämistä. Viimeiseksi perehdyttiin vielä tieteelliseen tutkimukseen; kvantitatiiviseen ja kvalitatiiviseen tutkimukseen, tutkimusprosessiin sekä laadukkaan tutkimuksen perusvaatimuksiin.

Empiirinen tutkimus suoritettiin kvantitatiivisen tutkimuksen avulla, jota täydennettiin kvalitatiivisella tutkimuksella (mixed method -tutkimustapa). Uintikeskus VesiVeijarin asiakkaille suunnatulla kyselytutkimuksella kartoitettiin aluksi tapahtumien lähtötilannetta sekä selvitettiin kehittämistarpeet. Kyselyn avulla pyrittiin myös saamaan selville, millaisia tapahtumia asiakkaat jatkossa Uintikeskus VesiVeijariin toivoisivat. Kyselytutkimukseen osallistui 432 vastaajaa. Pääsääntöisesti olemassa oleviin tapahtumiin oltiin tyytyväisiä; kehitettävää oli esimerkiksi tapahtumien määrässä sekä mainonnassa. Kyselytutkimuksen avulla saatiin lisäksi paljon kehitysehdotuksia sekä ideoita uusiin tapahtumiin liittyen. Kyselytutkimuksen lisäksi järjestettiin Uintikeskus VesiVeijarin henkilökunnalle tapahtumatoimintaan liittyvä ryhmäkeskustelu, jossa osallistujat saivat vapaasti ilmaista mielipiteitään ja ajatuksiaan sekä esittää ideoita. Kyselytutkimuksen tuloksia sekä henkilökunnan ammattitaitoa hyödyntäen ideoitiin ja suunniteltiin uutena tapahtumakonseptina perheiden vesiturvallisuuspäivä. Tutkimustulosten jälkeen opinnäytetyö päättyi vielä johtopäätösten tekoon sekä pohdintoihin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste