Keltavihreä ilmiö : Ilves-kaupan näkyvyys ja tunnettuus Tampereella
Alarautalahti, Maija (2023)
Alarautalahti, Maija
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915689
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023052915689
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää toimeksiantajan Ilves Hockey Oy:n kannattajatuotemyymälän Ilves-kaupan näkyvyyttä ja tunnettuutta Tampereella. Työn keskeisenä tarkoituksena oli kerätä tietoa myymälän nykytilanteesta ja sen pohjalta laatia ehdotuksia toimeksiantajalle myymälän tunnettuuden parantamiseksi.
Aineistonkeruumenetelmäksi valittiin kysely ja kyselylomake luotiin verkkopohjaisella Webropol-kyselytyökalulla. Kyselyssä oli sekä suljettuja sekä avoimia kysymyksiä ja kyselyyn osallistui yhteensä 195 henkilöä.
Tämän tutkimuksen perusteella voidaan katsoa Ilves-kaupan olevan melko tunnettu Tampereella. Ilves-kaupan tunnettuudessa, sosiaalisen median näkyvyydessä ja verkkokaupan toiminnassa on kuitenkin mahdollisuus saavuttaa parempia tuloksia. Tunnettuuden lisäämiseksi on tarpeen toteuttaa lisätoimia, jotta kaupan toiminta kasvaisi tulevaisuudessa. Työssä on esitetty kehitysehdotuksia Ilves-kaupan toiminnan ja näkyvyyden parantamiseksi.
Aineistonkeruumenetelmäksi valittiin kysely ja kyselylomake luotiin verkkopohjaisella Webropol-kyselytyökalulla. Kyselyssä oli sekä suljettuja sekä avoimia kysymyksiä ja kyselyyn osallistui yhteensä 195 henkilöä.
Tämän tutkimuksen perusteella voidaan katsoa Ilves-kaupan olevan melko tunnettu Tampereella. Ilves-kaupan tunnettuudessa, sosiaalisen median näkyvyydessä ja verkkokaupan toiminnassa on kuitenkin mahdollisuus saavuttaa parempia tuloksia. Tunnettuuden lisäämiseksi on tarpeen toteuttaa lisätoimia, jotta kaupan toiminta kasvaisi tulevaisuudessa. Työssä on esitetty kehitysehdotuksia Ilves-kaupan toiminnan ja näkyvyyden parantamiseksi.