Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Varumärket Sjöscoutkåren Seaboys: utveckling och implementering av en varumärkesstrategi

Gummerus, Robert (2023)

 
Avaa tiedosto
Gummerus_Robert.pdf (852.7Kt)
Lataukset: 


Gummerus, Robert
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116447
Tiivistelmä
Sjöscoutkåren Seaboys lider av medlemsbrist och har som en del av sin strategiplan "Tillbaka till Framtiden" identifierat behovet av en stärkt varumärkesidentitet för att locka nya medlemmar och förbli en livskraftig sjöscoutkår. Syftet med detta lärdomsprov är att skapa en varumärkesstrategi för Seaboys, som kommer att fungera som vägledning för att stärka deras varu-märkesidentitet och öka kårens synlighet med tryckt material, digitala medier och evenemang. Lärdomsprovet bygger på en kvalitativ forskningsmetod och utgår från teorier om varumärkesidentitet, varumärkespositionering och -strategi. Teorierna grundar sig huvudsakligen på Marty Neumeier’s bok ”The Brand Gap”. Metoden är anpassad från en dokumentärserie som följer varumärkeskonsultbyrån Blind’s process till att bygga ett varumärke. Forskningsfrågorna fokuserar på vilka strategier som kan användas för att stärka Seaboys varumärkesidentitet och hur dessa strategier kan dokumenteras och visualiseras för att säkerställa att de följs. Resultatet omfattar dokumentationen av upptäcktssessionen tillsammans med nyckelpersoner från kåren och en serie av tre stilbilder. Stilbilderna är utvecklade baserat på upptäcktssessionens resultat, och illustrerar tre olika potentiella riktningar för Seaboys varumärkesidentitet. Med detta material i kombination med den strategiska planen "Tillbaka till Framtiden", där kårens vision och mission etableras, har Seaboys en stadig grund för en tydligt definierad varumärkesidentitet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste