Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan perustaminen yhdistykselle

Seppälä, Noora (2023)

Avaa tiedosto
Seppala_Noora.pdf (3.388Mt)
Lataukset: 


Seppälä, Noora
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116433
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee verkkokauppaa, sen perustamista ja ylläpidon eri toimia kotimaisten yhdistysten ja pienten yritysten näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda verkkokauppasuunnitelma, jota toimeksiantaja voi hyödyntää verkkokaupan perustamisessa. Verkkokauppasuunnitelmasta toimeksiantaja saa itselleen omien resurssien mukaan kootun käytännönläheisen ohjeistuksen verkkokaupan oleellisimmista osa-alueista. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Hämeenlinnan Kissojen Ystävät ry, joka tunnetaan nimellä Kissakoti Kattila. Opinnäytetyö on tehty keväällä 2023.

Opinnäytetyön tietoperusta on jaettu kahteen päälukuun. Ensimmäinen pääluku käsittelee yleisesti verkkokauppaa ja sen perustamista, kuten verkkokauppa-alustan valintaa, tuotteita ja ulkoasua. Toinen pääluku käsittelee verkkokaupan ylläpidossa huomioon otettavia asioita, kuten sisällönhallintaa, markkinointia ja asiakaskokemusta. Opinnäytetyö on rajattu koskemaan kotimaisia yhdistyksiä ja pieniä yrityksiä, joille verkkokaupan perustaminen on tullut ajankohtaiseksi. Opinnäytetyön tietoperusta rakennettiin kirjallisuuden ja ajankohtaisten tutkimusten pohjalta.

Opinnäytetyö on produktityyppinen eli toiminnallinen, ja sen tuotoksena luotiin verkkokauppasuunnitelma. Verkkokauppasuunnitelman rakentaminen aloitettiin määrittämällä toimeksiantajan asiakaspersoona, jonka avulla saatiin selville verkkokaupan kohderyhmä. Tämän jälkeen voitiin tehdä päätelmiä verkkokauppa-alustasta, hyvistä myytävistä tuotteista ja aineettomista lahjoista. Verkkokaupan ulkoasu on suunniteltu vastaamaan toimeksiantajan visuaalista ilmettä, jotta brändin ilme säilyy yhteneväisenä. Markkinoinnin ja hakukoneoptimoinnin avulla verkkokauppa saadaan näkyväksi asiakkaille ja siten kasvatettua myyntiä. Maksuliikenteen osalta on valittu luotettava ja turvallinen ratkaisu. Varastointi ja postitus suunniteltiin vastaamaan toimeksiantajan resursseja ja budjettia. Verkkokauppasuunnitelman jokainen osa on suunniteltu ottaen huomioon kohderyhmä ja toimeksiantajan resurssit, jotta toimeksiantajalla on selkeä suunnitelma verkkokaupan perustamiselle ja ylläpidolle.

Opinnäytetyö tarjoaa kattavan yleiskuvan verkkokaupan eri osa-alueista. Työ on kohdennettu aloitteleville verkkokauppiaille, joiden resurssit, kuten aika ja budjetti ovat rajalliset. Ohjeistus on yleisesti käytettävissä, eikä sitä ole rajattu tietyn alan yrityksille. Näin työtä on mahdollista soveltaa omiin yksilöllisiin tarpeisiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste