Videopelien graafinen ulkoasu
Viberg, Atte (2023)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116775
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116775
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia videopelien graafista ulkoasua, miten sitä hyödynnetään videopeleissä ja miten sitä tullaan mahdollisesti käyttämään tulevaisuudessa.
Työssä käydään läpi videopeleissä käytettäviä graafisia ratkaisuja ja tekniikoita, joilla luodaan pelien kuluttajille sulava ja toimiva viihdekokonaisuus, sekä miltä alan tule vaisuus tulee näyttämään ja mitä teknologiaa tullaan mahdollisesti käyttämään. The purpose of the thesis is to examine the graphical design of video games, how it is used in videogames and how it is possibly used in the future.
The thesis goes through graphical design choices used in videogames, and technologies which create smooth and functional entertainment experience for game consumer, as well as ponder what the future of the industry will look like and what technologies will be used in the future.
Työssä käydään läpi videopeleissä käytettäviä graafisia ratkaisuja ja tekniikoita, joilla luodaan pelien kuluttajille sulava ja toimiva viihdekokonaisuus, sekä miltä alan tule vaisuus tulee näyttämään ja mitä teknologiaa tullaan mahdollisesti käyttämään.
The thesis goes through graphical design choices used in videogames, and technologies which create smooth and functional entertainment experience for game consumer, as well as ponder what the future of the industry will look like and what technologies will be used in the future.