Yrityksen videomarkkinointi sosiaalisessa mediassa - Rinta-Joupin Autoliike Oy
Laine, Oskari (2023)
Laine, Oskari
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116815
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053116815
Tiivistelmä
Opinnäytetyö pureutuu Rinta-Joupin Autoliikeen sosiaalisen median video markkinointiin. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa Rinta-Joupin Autoliikkeen sosiaalisen median kanaviin käyttökelpoisia ja innovatiivisia markkinointivideoita, joista kerättiin katsojalukuja viikon ajan per video. Videot työstettiin opinnäytetyön teoriaosioiden pohjalta. Opinnäytetyön lopussa esitellään kolmen markkinointivideon tuloksia ja verrataan niitä yrityksen muihin videoihin. Opin näytetyön kirjoittaja on ideoinut ja tuottanut videomateriaalit, joista Rinta-Joupin Autoliikkeen mediatiimi koosti yrityksen ilmeeseen sopivia videoita. Videoiden teossa yritettiin saada tuotua uusia näkökulmia sosiaalisen median videomarkkinointiin. Tärkeimpinä videoissa yritettiin välittää eteenpäin hyvää mieltä ja huumoria. Opinnäytetyötä varten tehdyt videot julkaistiin Instagramissa ja Facebookissa, valitettavasti TikTokkiin asti kampanja ei opin näytetyöprosessin aikana ehtinyt. Videoiden suunnittelua ja toteutusta varten opinnäytetyön kirjoittaja tutki markkinoinnin eri keinoja ja varsinkin videomarkkinointia sosiaalisessa mediassa. Myös sosiaalisen median alustoihin perehdyttiin syvällisemmin, vaikka kaikissa kanavissa videoita ei julkaistu. The thesis is focused on Rinta-Jouppi’s car dealership’s social media video marketing. The aim of the thesis was to produce usable and innovative marketing videos for Rinta-Jouppi’s car dealership’s social media channels, from which viewer numbers were collected for a week per video. The videos were worked on based on the theory sections of the thesis. At the end of the thesis, the results of the three marketing videos are presented and compared to the company's other videos. The author of the thesis has conceptualized and produced the video materials from which the media team of Rinta-Jouppi’s car dealership put together videos that fit the company's look. In making of the videos, the aim was to bring new perspectives to social media video marketing. The most important thing in the videos was trying to pass on a good mood and humor. The videos made for the thesis were published on Instagram and Facebook, unfortunately the campaign did not make it to TikTok during the thesis process. For the planning and implementation of the videos, the author of the thesis researched different marketing methods and especially video marketing in social media. Social media platforms were also explored in more depth, although videos were not published on all channels.