Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkko-opetuksen hyödyntäminen yksilöllisten opintopolkujen suunnittelussa – case erityisruokavaliopalvelujen erikoisammattitutkinto

Brück, Rakel (2023)

Avaa tiedosto
bruck_rakel.pdf (1.681Mt)
Lataukset: 


Brück, Rakel
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060116853
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Forssan ammatti-instituutti. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Forssan ammatti-instituutin erityisruokavaliopalvelujen erikoisammattitutkinnolle uusi toteutusmalli. Toteutusmallin tuli perustua verkko-opetukseen ja mahdollistaa yksilölliset opintopolut. Toteutusmallin avulla Forssan ammatti-instituutin oli mahdollista säilyttää erityisruokavaliopalvelujen erikoisammattitutkinto koulutustarjonnassa.

Teoreettiset näkökulmat opinnäytetyön viitekehyksessä olivat verkko-opetus, aikuiskasvatus ja työelämälähtöinen opetuksen kehittäminen. Verkko-opetusta tarkasteltiin opiskelijalähtöisyyden, oppimisprosessin, pedagogisten ratkaisujen, vuorovaikutuksen ja digitaalisten ratkaisujen kautta. Aikuiskasvatuksen avulla tarkasteltiin aikuisten oppimista, oppimisympäristöjä ja opetusta sekä ohjausta. Työelämälähtöisessä opetuksen kehittämisessä keskityttiin työelämän osaamistarpeisiin, oppisopimuskoulutukseen, näyttöjen toteuttamiseen ja työpaikan edustajien perehdytykseen.

Lähestymistapana tässä opinnäytetyössä oli konstruktiivinen tutkimus. Tutkimusmenetelminä olivat kysely ja benchmarking-tutkimus. Kyselyn avulla haluttiin selvittää alueen työelämän tarpeet uudelle toteutusmallille. Benchmarking-tutkimus toteutettiin vasta kun uusi toteutusmalli oli luotu, jotta sitä voitiin verrata. Benchmarking toteutettiin teemahaastatteluna.

Tutkimuksen tuloksen syntyi toteutusmalli, joka hyödyntää käänteistä opetusta ja oppimista verkko-opetuksessa sekä huomio alueen työelämän tarpeet.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste