Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Savon ammattiopiston sisältöstrategian kehittäminen

Laitinen, Heli (2023)

 
Avaa tiedosto
Heli_Laitinen.pdf (57.46Mt)
Lataukset: 


Laitinen, Heli
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060116924
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli Savon ammattiopiston sisältömarkkinointi ja sisältöstrategia. Työn tavoitteena oli tuottaa Savon ammattiopistolle sisältöstrategia. Sisältöstrategia vastasi tutkimuskysymyksiin, millaiset markkinointitoimenpiteet ovat Savon ammattiopistolle kannattavimpia, kuinka eri kohderyhmät tavoitetaan parhaiten ja millaista markkinointiviestintää heille kannattaa tuottaa.

Opinnäytetyö oli tapaustutkimus, jonka aiheena oli Savon ammattiopiston viestintä. Tutkimus toteutettiin käyttäen sekä laadullista että määrällistä tutkimusmenetelmää. Tutkimuksessa toteutettiin kyselytutkimus sekä havainnoitiin neljää toimijaa sosiaalisessa mediassa.

Tutkimus toteutettiin helmi-maaliskuun 2023 aikana. Kyselyn avulla pyrittiin selvittämään, mitä kanavia Savon ammattiopiston hakijat ja opiskelijat seuraavat ja kuinka hyvin viestinnästä asiakkaille on apua. Kyselyn avulla löydettiin tärkeimmät kanavat ja sisältöjä, jotka eniten opiskelupaikan valinnassa auttavat.

Sisältöstrategian avulla sisällöntuotannosta tulee suunnitelmallista ja viestintä tukee yrityksen liiketoimintatavoitteita. Opinnäytetyön lopputuloksena kehitettiin toimeksiantajalle sisältöstrategia, jossa huomioidaan kohderyhmät ja asiakaspersoonat, kanavat, ydintarina ja sisältötyypit. Sisältöstrategiaan määritettiin viestinnän mittarit sekä otettiin kantaa myös äänensävyyn. Tuotettua sisältöstrategiaa ei kokonaisuudessaan julkaista. Kehitysehdotuksena todetaan, että sisältöstrategian onnistumista kannattaisi tarkastella uudelleen, kun sitä on toteutettu vähintään puoli vuotta sekä lisäksi tuottaa kävijätutkimus verkkosivuille sekä osallistaa myös henkilöstöä säännöllisesti kertomaan mielipiteensä ja ideoita.


Asiasanat: sisältömarkkinointi, sisältöstrategia, viestintä, sosiaalinen media
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste