Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jyväskylän palveluliikenteen asiakasmäärien lisääminen

Nilimaa, Ari (2023)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Ari Nilimaa 2023.pdf (876.3Kt)
Lataukset: 


Nilimaa, Ari
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023053015785
Tiivistelmä
Jyväskylän seudun joukkoliikenne antoi opinnäytetyö aiheeksi löytää mahdollinen syy ja keino parantaa palveluliikenteen asiakasmääriä nykyisestä. Sote muutosten jälkeen rahoituksen muuttuessa heikommaksi, on
löydettävä keinoja millä saataisiin palvelua kannattavammaksi, mutta kuitenkin pidettävä asiakaspalvelu
taso korkealla. Tavoitteena olisi saada uusia palvelun käyttäjiä ja sitä myöden parantaa kannattavuutta sekä
löytää uusia linjauksia, jotta saataisiin kannattavuutta ja asiakastyytyväisyyttä nostettua. Opinnäytetyön
tavoitteena on tehostaa nykyistä palvelua kannattavammaksi eikä uudistaa sitä. Tarkastelun kohteena on
neljä kaupungin sisällä kulkevaa reittiä, jotka on sallittu kaikille käyttäjäryhmille, vaikka suurin käyttäjäryhmä on kuitenkin vanhukset ja invalidit.
Opinnäytetyö toteutetaan kenttäkyselyllä asiakkaille ja kuskeille. Näiden lisäksi tutkittiin paljon kirjallisuutta
ja internet sivustoja. Kirjallisuuden löytäminen oli kohtuu haasteellista, koska monet julkaisut ovat poistuneet yleisön saatavilta. Opinnäytetyö on rajattu asiakaskyselyjen ja kuljettajakyselyn myötä mahdolliseen
kannattavuuden, asiakasmukavuuden ja toimivuuden kehittämiseen. Laki osio on melko laaja ihan sen
vuoksi, että omasta mielestä se on erittäin olennainen ja tärkeä asia tämän mallisessa palvelussa ja yleensäkin kun on kyse ammattimaisesta tieliikennekuljetuksesta. Tämän työn tarkoitus ei ole ratkaista kaikkia
mahdollisia ongelmia vaan tutkia ja mahdollisesti parantaa ja kehittää toimintaa.
Lopputulos mielestäni on, että jos asiakasmäärää aiotaan saada nostettua, on markkinointia lisättävä ja sen
suuntaa muokattava enemmän kaiken kansan nähtäväksi, jolla saataisiin imagoa suvaitsevaisemmaksi. Hyvinvointialue muutos ei mielestäni tuo suurempia muutoksia asiakaskäyttäytymiseen vaan tuo enemmän
säästö- ja hinnankorotus paineita palvelulle. Markkinointi ei ole tavoittanut asiakaskuntia, jonka vuoksi sitä
olisi muokattava toiseen suuntaa ja mainontaa lisättävä. Tätä kautta olisi mahdollista saada leikattua palvelun leimaaminen myös pois.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste