Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Verkkokaupan asiakashankinta vene- ja konealan erikoisliikkeessä

Halonen, Johanna (2023)

Avaa tiedosto
Halonen_Johanna.pdf (2.902Mt)
Lataukset: 


Halonen, Johanna
2023
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060117043
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimenpidesuosituksia verkkokaupan asiakashankintaan ja käytettävyyteen sekä auttaa toimeksiantajaa tunnistamaan asiakkaansa. Työssä perehdyttiin myös erilaisiin markkinointitoimenpiteisiin ja niiden hyödyntämiseen uusasiakashankinnassa sekä jälkimarkkinointiin ja sisältömarkkinointiin, joka tuottaisivat saaduille asiakkaille lisäarvoa.

Työn tutkimuksellinen lähestymistapa oli tapaustutkimus, ja tutkimuksessa käytettiin laadullisia sekä määrällisiä menetelmiä aineiston saamiseen. Laadullisena tutkimusmenetelmänä käytettiin vertailuanalyysiä, joka toteutettiin neljän samankokoisen yrityksen välillä havainnoimalla ja arvioimalla heidän toimintaansa verkossa ja sosiaalisen median kanavissa. Määrällinen aineisto kerättiin verkkokyselyn avulla, joka toteutettiin Google Docs- lomakkeen avulla verkkokaupan olemassa oleville asiakkaille.

Tutkimuksien tulosten perusteella toimeksiantajan on paranneltava verkko-kauppansa käytettävyyttä sekä asiakashankinnassa otettava huomioon hakukoneet ja niiden optimointi sekä panostettava jälkimarkkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin toimiin vahvemmin kuin ennen.

Työn tulokset ja kirjallisuusaiheet ovat hyödynnettävissä missä tahansa verkkokaupassa alasta riippumatta. Kuitenkin on otettava huomioon nopeasti elävä ala ja se, kuinka kauan tämän opinnäytetyön tiedot pysyvät relevantteina.

Asiasanat: Verkkokauppa, asiakashankinta, kohderyhmät, asiakaspolku
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste