Kespron Bocuse d’Or asiakastilaisuuden dokumentointi ja asiakastyytyväisyyden mittaaminen
Paavilainen, Veikka (2023)
Paavilainen, Veikka
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060217407
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060217407
Tiivistelmä
Toiminnallisessa opinnäytetyössä dokumentoitiin Kespron Bocuse d’Or asiakastilaisuudessa kuvia ja videoita sekä tutkittiin tilaisuuden jälkeen osallistujien asiakastyytyväisyyttä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käytiin läpi Bocuse d’Or kilpalua, asiakaskokemusta, asiakaskokemuksen mittaamista ja menetelmiä.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa osallistuttiin Kespron Bocuse d’Or tilaisuuteen ja dokumentoitiin tilaisuudesta kuvia ja videoita. Kuvatusta materiaalista luotiin Kesprolle markkinointivideo. Videon avulla Kespro voi houkutella uusia asiakkaita tilaisuuksiin ja lisätä samalla Bocuse d’Or kilpailun tunnettavuutta Suomessa.
Opinnäytetyön tutkimuksellisessa osuudessa perehdyttiin asiakaskokemuksen ja asiakastyytyväisyyden menetelmiin. Nämä muodostivat osan työn teoreettisesta osuudesta. Teorian pohjalta suunniteltiin toteutettava asiakastyytyväisyyskysely. Tavoitteena oli selvittää vastaus tutkimuksen pääongelmaan, miten Kespro voi kehittää asiakastilaisuuksia asiakaslähtöisemmäksi. Alaongelmina olivat: tavoittaako Kespro tilaisuuksilla uusia asiakkaita, suositteleeko asiakas tilaisuutta kollegoilleen, onko asiakas aikaisemmin osallistunut Kespron tilaisuuksiin ja tuntevatko asiakkaat Bocuse d’Or kilpailua/ilmiötä.
Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena. Asiakastyytyväisyyskysely lähetettiin tilaisuuteen osallistuneille henkilöille sähköpostitse. Tutkimuksessa oli monivalintakysymyksiä sekä kaksi avointa kysymystä. Kyselyyn saatiin yhteensä 20 vastausta.
Tutkimuksen tulokset osoittivat, että vastanneet asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä tilaisuuteen ja Kespron toteutukseen. Tuloksien perusteella löydettiin pieniä kehityskohtia, joilla toimeksiantaja voi luoda tapahtumia enemmän asiakaslähtöisemmäksi ja pitää ne kiinnostavina asiakkaille jatkossakin.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa osallistuttiin Kespron Bocuse d’Or tilaisuuteen ja dokumentoitiin tilaisuudesta kuvia ja videoita. Kuvatusta materiaalista luotiin Kesprolle markkinointivideo. Videon avulla Kespro voi houkutella uusia asiakkaita tilaisuuksiin ja lisätä samalla Bocuse d’Or kilpailun tunnettavuutta Suomessa.
Opinnäytetyön tutkimuksellisessa osuudessa perehdyttiin asiakaskokemuksen ja asiakastyytyväisyyden menetelmiin. Nämä muodostivat osan työn teoreettisesta osuudesta. Teorian pohjalta suunniteltiin toteutettava asiakastyytyväisyyskysely. Tavoitteena oli selvittää vastaus tutkimuksen pääongelmaan, miten Kespro voi kehittää asiakastilaisuuksia asiakaslähtöisemmäksi. Alaongelmina olivat: tavoittaako Kespro tilaisuuksilla uusia asiakkaita, suositteleeko asiakas tilaisuutta kollegoilleen, onko asiakas aikaisemmin osallistunut Kespron tilaisuuksiin ja tuntevatko asiakkaat Bocuse d’Or kilpailua/ilmiötä.
Tutkimus toteutettiin määrällisenä tutkimuksena. Asiakastyytyväisyyskysely lähetettiin tilaisuuteen osallistuneille henkilöille sähköpostitse. Tutkimuksessa oli monivalintakysymyksiä sekä kaksi avointa kysymystä. Kyselyyn saatiin yhteensä 20 vastausta.
Tutkimuksen tulokset osoittivat, että vastanneet asiakkaat olivat hyvin tyytyväisiä tilaisuuteen ja Kespron toteutukseen. Tuloksien perusteella löydettiin pieniä kehityskohtia, joilla toimeksiantaja voi luoda tapahtumia enemmän asiakaslähtöisemmäksi ja pitää ne kiinnostavina asiakkaille jatkossakin.
