Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Palvelunhallintajärjestelmä johtamisen tukena: tiedon saatavuus ja laatu ratkaisevat

Rounamo, Tarja (2023)

Avaa tiedosto
Rounamo_Tarja.pdf (2.364Mt)
Lataukset: 


Rounamo, Tarja
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060220777
Tiivistelmä
Tämän kehittämishankkeena toteutetun opinnäytetyön tarkoituksena oli kyselyn avulla selvittää, millaista tietoa nykyisestä palvelunhallintajärjestelmästä saadaan. Tavoitteena hankkeessa oli selvittää, miten tietoa käytetään johtamisen tukena ja millaista johtamisen tukena käytettävän tiedon tulisi olla. Tulosten pohjalta luotiin ehdotuksia tietokokonaisuuksien hyödyntämisestä tietojohtamisessa.
Kehittämishanke toteutettiin toimintatutkimuksellisena kehittämishankkeena Laurean ammattikorkeakoulussa. Laureassa alkoi uuden palvelunhallintajärjestelmän (Efecte) käyttöönottoprojekti 2023. Tämä työ on tehty yhtä aikaa mutta erillisenä hankkeena. Tässä käsitellään tietojohtamisen hyödyntämistä vanhan järjestelmän käyttöön liittyen. Kehittämishankkeessa toteutetussa kyselyssä haettiin vastausta kysymykseen ”Millaista tietoa palvelunhallintajärjestelmästä pitäisi saada, jotta se toimisi johtamisen tukena”? Tähän oli saatu tutkimuslupa Laureasta.
Kehittämishanke saavutti sille asetetut tavoitteet osittain. Toimintatavan uudistumista ei voida vielä arvioida. Palvelunhallintajärjestelmän pitäisi tuottaa tietoa, joka tukee mm. resurssointia sekä auttaa asiakaskokemuksen seuraamisessa. Palvelunhallintajärjestelmästä saatavan tiedon tulee olla laadukasta ja saatavilla. Tiedon avulla pitäisi myös pystyä ennakoimaan tulevaa. Hankkeessa esitetyt toimintaehdotukset päivittyvät uuden palvelunhallintajärjestelmän käyttöönoton myötä
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste