Videopelin luonnin perusteet tarinaan keskittyen
Miettinen, Joni (2023)
Miettinen, Joni
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060421162
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060421162
Tiivistelmä
Tämä raportti sisältää videopelien tuotannon perusteita tarinakeskeisen pelin näkökulmasta. Käydään läpi keskeisiä taitoja yksinpelinkehittäjälle, joihin kuuluu taide, animaatio, musiikki, äänet, ohjelmointi, kirjoitus, ja tietenkin itse pelin suunnittelu.
Tässä raportissa käydään myös läpi ilmaisia ohjelmia pelin kehitykseen, mukaan lukien pelimoottorit, taideohjelmat, sekä musiikinluontiohjelmat. Näitä seuraa pelin suunnittelu tarinaan keskittyen, ja itse tarinan kirjoitus, jossa luon tarinan, joka ei vaadi konfliktia taikka kamppailua.
Lopulta käyn läpi pelin luonnin, käyden läpi Unityn perusteet, hahmon luonnin, pelaajahahmon luonnin, Unityn tasosysteemin nimeltä näkymät, dialogisysteemin, välianimaatiot pelaamisen ja dialogin välillä, sekä musiikin ja ääniefektit
Tässä raportissa käydään myös läpi ilmaisia ohjelmia pelin kehitykseen, mukaan lukien pelimoottorit, taideohjelmat, sekä musiikinluontiohjelmat. Näitä seuraa pelin suunnittelu tarinaan keskittyen, ja itse tarinan kirjoitus, jossa luon tarinan, joka ei vaadi konfliktia taikka kamppailua.
Lopulta käyn läpi pelin luonnin, käyden läpi Unityn perusteet, hahmon luonnin, pelaajahahmon luonnin, Unityn tasosysteemin nimeltä näkymät, dialogisysteemin, välianimaatiot pelaamisen ja dialogin välillä, sekä musiikin ja ääniefektit