Animated Movie Test -menetelmän hyödyntäminen kouluikäisten lasten haasteiden kohdentamisessa : artikkelimuotoinen opinnäytetyö
Autio, Kirsi (2023)
Autio, Kirsi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060220709
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060220709
Tiivistelmä
Animated Movie Test (AMT) on 8–15-vuotiaiden lasten leikin arviointiin suunniteltu menetelmä. Menetelmässä arvioidaan lapsen kykyä toteuttaa ongelmanratkaisua ja abstraktia ajattelua vaativa mielikuvituksellinen ja juonellinen tarina. Kuvitteellinen leikki vaikuttaa myönteisesti näiden taitojen muodostumiseen ja sen puuttuminen näkyy erilaisina haasteina lapsen arjessa.
Artikkelin tavoitteena on lisätä tietoa AMT-menetelmästä toimintaterapeuteille, jotta he osaisivat hyödyntää sitä enemmän työssään. Artikkelissa kuvataan menetelmän taustalla vaikuttavaa kuvitteellista leikkiä sekä mitä tietoa AMT-menetelmän avulla saadaan neurokirjon oppilaiden haasteista.
Artikkelimuotoinen opinnäytetyö eteni artikkelisuunnitelman tekemisestä artikkelin kirjoittamiseen yhteistyössä tilaajatahon kanssa. Aineistoa hain julkisista kirjastoista sekä Turun ammattikorkeakoulun kirjastosta ja tietokannoista. Artikkelia tarjotaan julkaistavaksi TOImintaterapeutti-lehdessä.
Artikkelin tavoitteena on lisätä tietoa AMT-menetelmästä toimintaterapeuteille, jotta he osaisivat hyödyntää sitä enemmän työssään. Artikkelissa kuvataan menetelmän taustalla vaikuttavaa kuvitteellista leikkiä sekä mitä tietoa AMT-menetelmän avulla saadaan neurokirjon oppilaiden haasteista.
Artikkelimuotoinen opinnäytetyö eteni artikkelisuunnitelman tekemisestä artikkelin kirjoittamiseen yhteistyössä tilaajatahon kanssa. Aineistoa hain julkisista kirjastoista sekä Turun ammattikorkeakoulun kirjastosta ja tietokannoista. Artikkelia tarjotaan julkaistavaksi TOImintaterapeutti-lehdessä.
