Visuaalisen ilmeen brändäys artistille
Ala-Mutka, Mika (2023)
Ala-Mutka, Mika
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060220890
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060220890
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoite on selvittää mitä visuaalisen ilmeen brändäys artistille on, ja miten se tapahtuu. Tarkoitus on antaa lukijalle katsaus etenkin musiikillisten julkaisujen kansitaiteen historiaan. Opinnäytetyö koostuu teorian osuudesta sekä produktiivisesta osasta, jossa avaan tekemääni kansitaidetta ja sen tekoprosessia.
Käsittelen löytämääni aineistoa kvalitatiivista analyysia käyttäen. Lisäksi pohdin itse kansitaiteen merkitystä nykyaikana.
Visuaalisen ilmeen artistille voi brändätä monella tapaa. On olemassa artisteja, jotka eivät mieti visuaalisuuttaan ollenkaan, ja se on heidän brändinsä. Kansitaiteen merkitys visuaalisen ilmeen brändäyksessä on digitalisaation myötä vähentynyt, mutta ei lakannut kokonaan.
Käsittelen löytämääni aineistoa kvalitatiivista analyysia käyttäen. Lisäksi pohdin itse kansitaiteen merkitystä nykyaikana.
Visuaalisen ilmeen artistille voi brändätä monella tapaa. On olemassa artisteja, jotka eivät mieti visuaalisuuttaan ollenkaan, ja se on heidän brändinsä. Kansitaiteen merkitys visuaalisen ilmeen brändäyksessä on digitalisaation myötä vähentynyt, mutta ei lakannut kokonaan.