Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tapahtumamarkkinoinnin hyödyntäminen urheilutapahtumissa

Hynninen, Ilja-Aleksi (2023)

 
Avaa tiedosto
Hynninen_Ilja-Aleksi.pdf (619.6Kt)
Lataukset: 


Hynninen, Ilja-Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521293
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia tapahtumamarkkinoinnin hyödyntämisen mahdollisuuksia ja haasteita urheilutapahtumissa. Työssä tarkastellaan tapahtumamarkkinoinnin strategioita, menetelmiä ja keinoja, joilla urheilutapahtumat voivat saavuttaa taloudellista menestystä sekä luoda lisäarvoa osallistujille, yhteistyökumppaneille ja järjestäjille.

Tutkimuksen keskeiset teemat ovat tapahtumamarkkinoinnin merkitys urheilutapahtumissa, sponsoroinnin rooli, digitaalisen markkinoinnin ja teknologian hyödyntäminen sekä asiakaskokemuksen ja elämysten luominen.

Tutkimustulokset osoittavat, että tapahtumamarkkinoinnin hyödyntäminen on olennainen osa urheilutapahtumien menestystä. Onnistunut tapahtumamarkkinointi houkuttelee osallistujia ja yhteistyökumppaneita sekä luo positiivista kuvaa tapahtumasta ja sen järjestäjistä. Tapahtumamarkkinointiin tulisi sisältyä selkeät tavoitteet, kohderyhmät, viestintästrategiat sekä budjetit.

Sponsoroinnin rooli on merkittävä tapahtumamarkkinoinnin hyödyntämisessä, ja se voi tarjota rahoitusta, tuotteita ja palveluita sekä lisätä tapahtuman tunnettavuutta. Järjestäjien tulisi huomioida sponsorien tarpeet ja toiveet sekä luoda win-win-tilanteita, joista molemmat osapuolet hyötyvät.

Digitaalisen markkinoinnin ja teknologian hyödyntäminen on tärkeää tapahtumamarkkinoinnin hyödyntämisessä. Sosiaalisen median kanavat, mobiilisovellukset ja virtuaalitodellisuus voivat parantaa markkinointiviestintää, saavuttaa laajemman yleisön ja luoda yksilöllisiä kokemuksia osallistujille.

Asiakaskokemuksen ja elämysten luominen on olennainen osa tapahtumamarkkinoinnin hyödyntämistä urheilutapahtumissa. Tämä saavutetaan tarjoamalla laadukasta sisältöä, viihdettä ja palveluita, jotka vastaavat osallistujien tarpeisiin ja odotuksiin. Erityisen tärkeää on huomioida eri kohderyhmien mieltymykset ja luoda monipuolisia elämyksiä, jotka yhdistävät urheilun, viihteen ja sosiaalisen kanssakäymisen.

Yhteenvetona voidaan todeta, että tapahtumamarkkinoinnin kaupallistaminen urheilutapahtumissa edellyttää järjestäjiltä strategista ajattelua, luovuutta ja kumppanuuksien rakentamista. Tapahtumamarkkinoinnin onnistunut kaupallistaminen luo lisäarvoa kaikille osapuolille ja edistää urheilutapahtumien taloudellista ja sosiaalista kestävyyttä. Tulevaisuudessa tapahtumamarkkinoinnin kaupallistamisen mahdollisuuksia tulisi tutkia lisää erityisesti digitaalisen markkinoinnin ja teknologian kehityksen myötä sekä laajentaa tutkimusta kansainvälisiin ja eri lajien urheilutapahtumiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste