Digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Mastar®-peitteelle
Hagström, Petrik (2023)
Hagström, Petrik
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060220897
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060220897
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toteuttamiskelpoinen digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Mastar®-peitteelle. Mastar®-peite valmistaa pressuja Ruskolla ja on osa Ahlqvist Services nimistä raskaankaluston korjaamoa.
Teoriaosuus käsittelee B2B-markkinoinnin erityispiirteitä sekä markkinoinnin kanavia ja työkaluja. Tietopohjana on käytetty alan kirjallisuutta, tilastoja sekä blogitekstejä.
Menetelmänä tässä opinnäytetyössä on käytetty yrityksen sisäisiä haastatteluja, sekä asiakashaastatteluja. Haastattelujen perimmäisenä tarkoituksena oli selvittää markkinointisuunnitelman tavoite sekä markkinointikanavat, joista asiakkaat tavoittaa parhaiten.
Opinnäytetyön tuloksena on syntynyt digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka tavoite on brändin tunnettuuden kasvattaminen. Suunnitelman toteutuksessa tullaan käyttämään hakukoneoptimointia, Google-mainontaa sekä eri sosiaalisen median kanavien mainontaa. Markkinoinnin onnistumista mitataan markkinointidatan sekä myynnin kasvun avulla.
Teoriaosuus käsittelee B2B-markkinoinnin erityispiirteitä sekä markkinoinnin kanavia ja työkaluja. Tietopohjana on käytetty alan kirjallisuutta, tilastoja sekä blogitekstejä.
Menetelmänä tässä opinnäytetyössä on käytetty yrityksen sisäisiä haastatteluja, sekä asiakashaastatteluja. Haastattelujen perimmäisenä tarkoituksena oli selvittää markkinointisuunnitelman tavoite sekä markkinointikanavat, joista asiakkaat tavoittaa parhaiten.
Opinnäytetyön tuloksena on syntynyt digitaalisen markkinoinnin suunnitelma, jonka tavoite on brändin tunnettuuden kasvattaminen. Suunnitelman toteutuksessa tullaan käyttämään hakukoneoptimointia, Google-mainontaa sekä eri sosiaalisen median kanavien mainontaa. Markkinoinnin onnistumista mitataan markkinointidatan sekä myynnin kasvun avulla.