Uudistettu visuaalinen ilme kahvila-konditoria yritykselle
Annika, Flinkman (2023)
Annika, Flinkman
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521429
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521429
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää miten luodaan kahvilamaailmaan sopiva visuaalinen ilme. Teoriaosuus pohjustaa visuaalisen identiteetin luomista nokialaiselle Kataja Kahvila-Konditorialle. Visuaalinen ilme sisältää yrityksen logon, värit sekä typografian, joiden avulla yritys erottaa itsensä kilpailijoista.
Teoriaosuudessa käsitellään brändin sekä visuaalisen ilmeen tärkeyttä yrityksen toiminnassa. Tiedonkeruumenetelminä opinnäytetyössä käytettiin toimeksiantajan haastattelua sekä benchmarkkausta eli havainnointia yrityksen kilpailijoilta tai muilta samantyyppisiltä yrityksiltä. Opinnäytetyön tuloksena luotiin yritykselle uudistettu visuaalinen identiteetti, jota yritys voi käyttää viestintänsä apuna ja rakentaa sen avulla vahvempaa brändiä.
Teoriaosuudessa käsitellään brändin sekä visuaalisen ilmeen tärkeyttä yrityksen toiminnassa. Tiedonkeruumenetelminä opinnäytetyössä käytettiin toimeksiantajan haastattelua sekä benchmarkkausta eli havainnointia yrityksen kilpailijoilta tai muilta samantyyppisiltä yrityksiltä. Opinnäytetyön tuloksena luotiin yritykselle uudistettu visuaalinen identiteetti, jota yritys voi käyttää viestintänsä apuna ja rakentaa sen avulla vahvempaa brändiä.