Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digimarkkinointi osaksi tapahtumien markkinointia

Outi, Niskanen (2023)

 
Avaa tiedosto
Niskanen_Outi.pdf (2.926Mt)
Lataukset: 


Outi, Niskanen
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521528
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tutkimuksellinen lähestymistapa oli toimintatutkimus, jonka tarkoituksena oli muotoilla tapahtumien digimarkkinoinnin palvelu. Palvelun tarkoitus oli osaltaan tukea tapahtumateollisuuden toimialan kasvua ja innostaa tapahtumakävijöitä vierailemaan yritysten tarjoamissa tapahtumissa sekä elämyksissä. Kehittämistehtävän tavoitteena oli muotoilla Kaupunkisi.fi-tapahtumakalenteripalvelun yhteyteen digimarkkinoinnin palvelu, jota toimeksiantaja voi myydä asiakkailleen.

Tutkimusmenetelmänä tässä opinnäytetyössä hyödynnettiin kvalitatiivista haastattelututkimusta. Haastattelututkimus toteutettiin viidelle henkilölle, jotka olivat tapahtumateollisuuden alan ammattilaisia tai tapahtumien parissa työskenteleviä asiantuntijoita. Saadut tutkimustulokset analysointiin ja raportointiin opinnäytetyöhön teemoittelun menetelmää hyödyntäen.

Opinnäytetyön tuotoksena syntyi palvelumuotoilun menetelmin muotoiltu ja toteutettu tapahtumien digimarkkinoinnin palvelu. Tässä opinnäytetyössä sille asetetut tavoitteet ja toimintatutkimuksen periaatteet eivät täyty suunnitellusti, sillä muotoiltua palvelua ei päästy testaamaan potentiaalisille asiakkaille toimeksiantajan yrityksessä tapahtuneen henkilöstömuutoksen vuoksi. Muutos toi mukanaan opinnäytetyöprojektia koskettavan resurssivajeen. Lisäksi palvelumuotoilun prosessi jää vajaaksi, sillä siitä jää uupumaan testaaminen, asiakkailta saatu palaute ja sen analysointi sekä palvelun jatkokehittäminen.

Opinnäytetyöstä valmistui toimeksiantajalle tapahtumien digimarkkinoinnin palvelu, jota he pääsevät tulevaisuudessa testaamaan ja jatkokehittämään yhdessä asiakkaiden kanssa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste