TikTok-sovelluksen hyödyntäminen julkaistavan musiikkikappaleen mark kinointikanavana
Reinikainen, Jussi (2023)
Reinikainen, Jussi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521541
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060521541
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia TikTok-sovelluksen käyttöä musiikkikappaleen markkinointi kanavana yhden teemahaastattelun ja havainnoinnin avulla. Tutkimus sisälsi teemahaastattelun musiik kialan ammattilaisen kanssa, joka kertoi omasta kokemuksestaan TikTokin käytöstä markkinointikanavana.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että TikTokin käyttö musiikkikappaleen markkinoinnissa voi olla hyödyl listä, mutta yhden haastattelun perusteella tutkimuksesta ei saatu selviä vastauksia siihen, miten tehok kaasti TikTokia voidaan hyödyntää kunnolla tähän tarkoitukseen. Haastateltavan kokemukset kuitenkin an toivat joitakin suosituksia TikTokin käytöstä markkinoinnissa, esimerkiksi miten haastateltava toimii tällä
sosiaalisen median alustalla markkinoinnin tarkoituksessa.
Vaikka tämä opinnäytetyö on lyhyt ja sisältää vain yhden haastattelun, se antaa jonkinlaisen käsityksen
siitä, miten TikTokia voidaan käyttää musiikkikappaleen markkinointikanavana. Tulevaisuudessa olisi kui tenkin suositeltavaa suorittaa laajempaa tutkimusta TikTokin käytöstä markkinoinnissa ja analysoida tar kemmin sen vaikutuksia musiikkikappaleen suosioon ja myyntiin.
Tutkimuksen tulokset osoittavat, että TikTokin käyttö musiikkikappaleen markkinoinnissa voi olla hyödyl listä, mutta yhden haastattelun perusteella tutkimuksesta ei saatu selviä vastauksia siihen, miten tehok kaasti TikTokia voidaan hyödyntää kunnolla tähän tarkoitukseen. Haastateltavan kokemukset kuitenkin an toivat joitakin suosituksia TikTokin käytöstä markkinoinnissa, esimerkiksi miten haastateltava toimii tällä
sosiaalisen median alustalla markkinoinnin tarkoituksessa.
Vaikka tämä opinnäytetyö on lyhyt ja sisältää vain yhden haastattelun, se antaa jonkinlaisen käsityksen
siitä, miten TikTokia voidaan käyttää musiikkikappaleen markkinointikanavana. Tulevaisuudessa olisi kui tenkin suositeltavaa suorittaa laajempaa tutkimusta TikTokin käytöstä markkinoinnissa ja analysoida tar kemmin sen vaikutuksia musiikkikappaleen suosioon ja myyntiin.