Somesuunnitelma myynnin ja markkinoinnin tukena : case Mellakka
Hakala, Iida (2023)
Hakala, Iida
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060421161
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060421161
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella Mellakka Oy:n somekanavat yrityksen myynnin ja markkinoinnin tueksi. Toimeksiantajayrityksellä ei ole ollut sosiaalisen median suunnitelmaa aikaisemmin.
Mellakka Helsinki on luova viestintä- ja PR-toimisto, joka käyttää monia eri somekanavia omassa viestinnässään. Mellakka-konserniin kuuluvat myös manageritoimisto Mellakka Management sekä tapahtumatoimisto Mellakka Events, mutta suunnitelma toteutetaan Mellakka Helsingin näkökulmasta. Pääkysymyksenä on, miten Mellakka pystyy kasvattamaan myyntiä ja positiivista brändimielikuvaa somekanavien avulla.
Suunnitelma kattaa lähtötilanteen ja tavoitteet, jotka saatiin haastattelemalla toimeksiantajan
toimitusjohtajaa. Haastatteluiden, lähdekirjallisuuden ja verkkolähteiden avulla luotiin kohdeyrityksen tavoitteisiin vastaava sosiaalisen median suunnitelma.
Opinnäytetyöstä valmistui suunnitelma, jossa on ajankohtaista tietoa yrityksen toiminnasta somessa ja myös Mellakalle kohdennettuja konkreettisia esimerkkejä sisällöistä ja resursoinnista.
Mellakka Helsinki on luova viestintä- ja PR-toimisto, joka käyttää monia eri somekanavia omassa viestinnässään. Mellakka-konserniin kuuluvat myös manageritoimisto Mellakka Management sekä tapahtumatoimisto Mellakka Events, mutta suunnitelma toteutetaan Mellakka Helsingin näkökulmasta. Pääkysymyksenä on, miten Mellakka pystyy kasvattamaan myyntiä ja positiivista brändimielikuvaa somekanavien avulla.
Suunnitelma kattaa lähtötilanteen ja tavoitteet, jotka saatiin haastattelemalla toimeksiantajan
toimitusjohtajaa. Haastatteluiden, lähdekirjallisuuden ja verkkolähteiden avulla luotiin kohdeyrityksen tavoitteisiin vastaava sosiaalisen median suunnitelma.
Opinnäytetyöstä valmistui suunnitelma, jossa on ajankohtaista tietoa yrityksen toiminnasta somessa ja myös Mellakalle kohdennettuja konkreettisia esimerkkejä sisällöistä ja resursoinnista.