Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Opas brändivalokuvan rakentamiseen mikro- ja pk-yrityksille

Jahkola, Julia (2023)

Avaa tiedosto
Jahkola_Julia.pdf (1.516Mt)
Lataukset: 


Jahkola, Julia
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722358
Tiivistelmä
Sosiaalisesta mediasta on kasvanut vuosien varrella valtava markkinointialusta yrityksille, jonka avulla voidaan tavoittaa lähes viisi miljardia ihmistä ympäri maailman. Kun eri kanavissa julkaistaan päivittäin lukematon määrä postauksia, ei pelkkä suunnittelematon sisältöjen tuottaminen riitä, vaan erottautuminen vaatii yrityksiltä niin verbaalisesti kuin visuaalisestikin vaikuttavia sisältöjä.

Tämä toiminnallinen opinnäytetyö käsittelee brändivalokuvaa ja sen hyödyntämistä sosiaalisessa mediassa. Työn tavoitteena on luoda opas brändivalokuvan rakentamiseen mikro- ja pk-yrityksille. Sen tarkoituksena on auttaa kohderyhmän edustajia luomaan yrityksen brändin visuaalisen ilmeen mukaisia, vaikuttavia valokuvasisältöjä itse sosiaalisen median tarpeisiin. Oppaassa syvennytään tarkemmin kahteen kanavaan, jotka ovat Instagram ja LinkedIn.

Opinnäytetyö koostuu yhteensä viidestä pääluvusta, joista ensimmäinen on Johdanto. Tietoperusta on jaettu kahden eri pääluvun alle. Ensimmäinen niistä keskittyy brändiin ja valokuvaan. Luvussa kerrotaan, mikä brändi on ja esitellään sen rakenne. Sen jälkeen syvennytään brändin visuaaliseen ilmeeseen ja brändimuotoiluun. Luvun lopuksi tutustutaan valokuvilla vaikuttamiseen, kuvamaailmaan ja brändivalokuviin.

Toinen tietoperustaluku tutkii sosiaalista mediaa valokuvan näkökulmasta. Osiossa perehdytään ensin sosiaalisen median käsitteeseen ja tutkitaan eri kanavia tilastojen kautta. Seuraavaksi syvennytään tarkemmin kahteen oppaaseen valittuun kanavaan, Instagramiin ja LinkedIniin, ja siihen, miten niissä voidaan hyödyntää valokuvaa. Luvun jälkimmäisellä puoliskolla selvitetään, millaisiin asioihin tulisi kiinnittää huomiota, kun kuvamaailmaa luodaan sosiaaliseen mediaan. Lisäksi luvussa tarkastellaan esimerkkejä Instagramin ja LinkedInin kuvamaailmoista.

Neljännessä pääluvussa tarkastellaan opinnäytetyön lopputuotosta eli opasta brändivalokuvan rakentamiseen. Osiossa käydään läpi koko oppaan toteuttamisprosessi aina lähtötilanteesta valmiin oppaan esittelyyn saakka. Opinnäytetyön viides ja viimeinen pääluku on Pohdinta, jossa arvioidaan opasta ja sen kehittämistä, opinnäytetyöprosessia sekä omaa oppimista.

Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt opas ei ole julkinen, koska kyseessä on yrityksen myytävä tuote.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste