Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Satakunnan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Satakunnan ammattikorkeakoulu-opiskelijat vakuutusasiakkaina

Karppanen, Joni (2023)

 
Avaa tiedosto
Karppanen_Joni.pdf (2.386Mt)
Lataukset: 


Karppanen, Joni
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722382
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tehtiin tutkimus koskien Satakunnan ammattikorkeakoulun opiskelijoita vakuutusasiakkaina. Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa uutta tietoa nuorten ammattikorkeakouluopiskelijoiden vakuutuskäyttäytymisestä ja tutkia millaisia he ovat vakuutusasiakkaina.

Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään ostokäyttäytymistä, asiakaskäyttäytymistä ja ostoprosessia vakuutusalalla sekä digitaalisten kanavien käyttöä vakuutusalalla. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen tutkimus, joka toteutettiin hyödyntäen teoria tietoa sekä toteuttamalla internet-kysely. Kysely lähetettiin matkailun ja liiketalouden opiskelijoille. Kokonaisuudessaan kysely lähetettiin 1200 opiskelijalle ja vastauksia kerääntyi 202, vastausprosentiksi muodostui 16.83 %.

Tutkimuksen vastauksien avulla saatiin selville, että kotivakuutus on yleisin vakuutus Satakunnan ammattikorkeakouluopiskelijoiden keskuudessa. Tutkimuksen avulla saatiin myös selville, että digitaaliset kanavat ovat nykyään suosituin tapa hoitaa vakuutusasioita.

Vakuutusyhtiöt saavat tutkimuksesta uutta tietoa siitä, mitkä vakuutukset ovat Satakunnan ammattikorkeakouluopiskelijoille tärkeimpiä ja mitä kanavia he hyödyntävät etsiessään tietoa vakuutustuotteista -ja palveluista.
 
In this bachelor thesis, a study was conducted regarding the students of Satakunta University of Applied Sciences as insurance customers. The aim of the thesis was to generate new knowledge about the insurance behavior of young university students and to examine their characteristics as insurance customers.

The theoretical part of the thesis discusses consumer behavior, customer behavior, the purchasing process in the insurance industry, and the use of digital channels in the insurance industry. The chosen research method was qualitative research, which was implemented by utilizing theoretical knowledge and conducting an online survey. The survey was sent to students studying tourism and business economics. In total, the survey was sent to 1200 students, and 202 responses were collected, resulting in a response rate of 16.83%.

Based on the survey responses, it was found that home insurance is the most common type of insurance among the students of Satakunta University of Applied Sciences. The study also revealed that digital channels are currently the preferred way to handle insurance matters.

Insurance companies gain new insights from the research regarding which insurance types are most important to Satakunta University of Applied Sciences students and which channels they utilize when seeking information about insurance products and services.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste