Riversoft Oy:n markkinointiviestintäsuunnitelma
Kallisti, Jani (2023)
Kallisti, Jani
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722433
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722433
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää ja parantaa toimeksiantajayrityksen markkinointiviestintää. Ensimmäisenä tavoitteena opinnäytetyössä oli perehtyä markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin eri vaiheisiin. Opinnäytetyön toisena tavoitteena oli perehtyä valittuihin markkinointiviestinnän keinoihin ja kolmantena tavoitteena oli luoda toimeksiantajayritykselle markkinointiviestintäsuunnitelma.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestinnän suunnitteluprosessia ja sen vaiheita sekä valittuja markkinointiviestinnän eri keinoja. Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin vaiheet ovat tilanneanalyysit, tavoitteiden, kohderyhmien ja budjetin määrittely, markkinointiviestinnän keinojen valinta, organisointi ja aikataulutus sekä seuranta ja arviointi. Markkinointiviestinnän keinoista teoriaosuudessa käsitellään ne keinot, jotka ovat toimeksiantoyrityksen markkinointiviestinnän kannalta kannattavimmat ja tärkeimmät.
Teoriaosuuden pohjalta toimeksiantoyritykselle laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma, jossa hyödynnetään valittuja markkinointiviestinnän keinoja. Keinoiksi valittiin sosiaalisen median kanavat Facebook ja LinkedIn, henkilökohtainen myyntityö, mainonta, verkkosivut, verkkosivujen blogi, hakukonemarkkinointi ja myynninedistäminen. Markkinointiviestintäsuunnitelma on tehty käytännölliseksi ja helposti toteutettavaksi.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestinnän suunnitteluprosessia ja sen vaiheita sekä valittuja markkinointiviestinnän eri keinoja. Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessin vaiheet ovat tilanneanalyysit, tavoitteiden, kohderyhmien ja budjetin määrittely, markkinointiviestinnän keinojen valinta, organisointi ja aikataulutus sekä seuranta ja arviointi. Markkinointiviestinnän keinoista teoriaosuudessa käsitellään ne keinot, jotka ovat toimeksiantoyrityksen markkinointiviestinnän kannalta kannattavimmat ja tärkeimmät.
Teoriaosuuden pohjalta toimeksiantoyritykselle laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma, jossa hyödynnetään valittuja markkinointiviestinnän keinoja. Keinoiksi valittiin sosiaalisen median kanavat Facebook ja LinkedIn, henkilökohtainen myyntityö, mainonta, verkkosivut, verkkosivujen blogi, hakukonemarkkinointi ja myynninedistäminen. Markkinointiviestintäsuunnitelma on tehty käytännölliseksi ja helposti toteutettavaksi.