Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Covid-19 and Wolt: Accelerating Development in Customer Outreach – Transforming Customer Behaviour

Eduardsson, Anton (2023)

Avaa tiedosto
Eduardsson_Anton.pdf (3.093Mt)
Lataukset: 


Eduardsson, Anton
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722579
Tiivistelmä
The Covid-19 pandemic required people to transition from traditional dine-in experiences to online food delivery services. Wolt had a dynamic role in enabling this transition. By providing reliable and effectual service, Wolt not only gained new customers but also cultivated long-term relation-ships with existing ones.

The outbreak of the pandemic and the implementation of restrictions, lockdowns, and social gatherings were a contribution to the adoption of digital technologies and online platforms across the food industry sector. This shift had a deep impact on customer behaviour, leading to several notable changes.

The objective of the study was to answer the research question, “What changes in customer behaviour did the Covid-19 pandemic cause in the food delivery service sector?”, by conducting qualitative and quantitate research methods, and understanding the factors that lead to the research question.

The results of the study serve as a continuous knowledge contribution to better understand the different factors that impact customer behaviour, and the crucial role that Wolt played in accelerating development in customer outreach during the pandemic by transforming customer behaviour, whilst marking a new stage for a new era in the food delivery landscape.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste