Yrityksen tunnettuuden kasvattaminen sosiaalisen median avulla : case: CH Style
Jänkälä, Julia; Varhama, Vilma (2023)
Jänkälä, Julia
Varhama, Vilma
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722726
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060722726
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä opas toimenpiteistä sosiaalisessa mediassa, joita noudattamalla muodin- ja sisustuksenverkkokauppa CH Style voi kasvattaa tunnettuuttaan. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona ja tavoitteena oli, että toimeksiantaja voi oppia käyttämään paremmin sosiaalista mediaa yrityksensä markkinoinnissa. Tämän vuoksi opinnäytetyön teoriaosio ja tuotos on kirjoitettu helposti ymmärrettäväksi ja selkeäksi.
Teoriaosuudessa perehdyttiin tarkemmin tunnettuuden kasvattamiseen sekä sosiaaliseen mediaan ja sen kanaviin. Kanavien teoriassa keskityttiin orgaaniseen näkyvyyteen sekä maksulliseen mainontaan, koska molemmat ovat olennainen osa sosiaalisen median käyttöä ja vaikuttavat yrityksen tunnettuuteen.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin kirjallinen sekä visuaalinen opas toimenpiteistä tunnettuuden kasvattamiseen sosiaalisen median avulla. Opas tarjoaa vinkkejä, kuinka käyttää sosiaalista mediaa tunnettuuden lisäämiseksi ottaen huomioon yrityksen rajalliset resurssit.
Teoriaosuudessa perehdyttiin tarkemmin tunnettuuden kasvattamiseen sekä sosiaaliseen mediaan ja sen kanaviin. Kanavien teoriassa keskityttiin orgaaniseen näkyvyyteen sekä maksulliseen mainontaan, koska molemmat ovat olennainen osa sosiaalisen median käyttöä ja vaikuttavat yrityksen tunnettuuteen.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin kirjallinen sekä visuaalinen opas toimenpiteistä tunnettuuden kasvattamiseen sosiaalisen median avulla. Opas tarjoaa vinkkejä, kuinka käyttää sosiaalista mediaa tunnettuuden lisäämiseksi ottaen huomioon yrityksen rajalliset resurssit.