Visual rebranding to refresh brand identity : case study - rebranding Loikansaaren Lomamökit
Veera, Kumpulainen (2023)
Veera, Kumpulainen
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060822794
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060822794
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni on tehty brändin visuaalisen ilmeen kirkastamiseksi toimeksiantajayritykselle Loikansaaren Lomamökeille. Sen tarkoituksena oli selvittää, miten visuaalisen brändäyksen eri strategioiden avulla voidaan modernisoida ja visualisoida kyseisen yrityksen brändi-identiteettiä.
Tutkimusmenetelminä on käytetty kvalitatiivista toiminnallista tutkimusta ja tukimenetelmällisenä tukena havainnointia, ottaen huomioon pitkäaikaisen suhteen toimeksiantajayritykseen. Tässä opinnäytetyössä perehdytään brändin käsitteeseen, keskittyen kuitenkin sen visuaalisen puoleen, brändi identiteettiin, tarinankerrontaan ja visuaalisen brändin rakentamiseen sekä analysointiin. Käytettyjä työkaluja on muun muassa SWOT-analyysi, kilpailija-analyysi, missioiden, visioiden ja yrityksen arvojen tutkiminen.
Tämän tutkimuksen tulokset tarjoavat toimeksiantajayritykselle arvokkaita oivalluksia ja valmista materiaalia, mikäli he päättävät päivittää brändi-identiteettiään visuaalisen brändäyksen avulla. Heille jää laaja visuaalinen materiaali kokonaisuudessaan vapaaseen käyttöön yrityksen toimintaa varten.
Tutkimusmenetelminä on käytetty kvalitatiivista toiminnallista tutkimusta ja tukimenetelmällisenä tukena havainnointia, ottaen huomioon pitkäaikaisen suhteen toimeksiantajayritykseen. Tässä opinnäytetyössä perehdytään brändin käsitteeseen, keskittyen kuitenkin sen visuaalisen puoleen, brändi identiteettiin, tarinankerrontaan ja visuaalisen brändin rakentamiseen sekä analysointiin. Käytettyjä työkaluja on muun muassa SWOT-analyysi, kilpailija-analyysi, missioiden, visioiden ja yrityksen arvojen tutkiminen.
Tämän tutkimuksen tulokset tarjoavat toimeksiantajayritykselle arvokkaita oivalluksia ja valmista materiaalia, mikäli he päättävät päivittää brändi-identiteettiään visuaalisen brändäyksen avulla. Heille jää laaja visuaalinen materiaali kokonaisuudessaan vapaaseen käyttöön yrityksen toimintaa varten.