Digimarkkinointisuunnitelma lajittelusovellus KIELOlle : Case: Circwaste-hanke
Helin, Johannes (2023)
Helin, Johannes
2023
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060823026
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060823026
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda digitaalinen markkinointisuunnitelma kehitteille olevalle lajittelusovellus KIELOlle. Opinnäytetyö vastaa kysymykseen, miten tavoittaa eri kohderyhmät, sekä miten luoda kiinnostus puhelinsovellusta
kohtaan.
Päälähteinä käytettiin ammattikirjallisuutta, tapahtumia sekä Turun ammattikorkeakoulun Projektipajassa toteutettua kyselyä. Työkaluina käytettiin graafista suunnittelutyökalu Canvaa sekä Microsoft Officen ohjelmia.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tarkennetut kohderyhmät, ostajapersoonat sekä sosiaalisen median julkaisuaikataulu. Suunnitellut julkaisualustat olivat Facebook, Instagram ja TikTok.
Digitaalista markkinointisuunnitelmaa tullaan käyttämään pohjana varsinaisessa markkinointikampanjassa, joka toteutetaan kesällä 2023.
kohtaan.
Päälähteinä käytettiin ammattikirjallisuutta, tapahtumia sekä Turun ammattikorkeakoulun Projektipajassa toteutettua kyselyä. Työkaluina käytettiin graafista suunnittelutyökalu Canvaa sekä Microsoft Officen ohjelmia.
Opinnäytetyön tuloksena saatiin tarkennetut kohderyhmät, ostajapersoonat sekä sosiaalisen median julkaisuaikataulu. Suunnitellut julkaisualustat olivat Facebook, Instagram ja TikTok.
Digitaalista markkinointisuunnitelmaa tullaan käyttämään pohjana varsinaisessa markkinointikampanjassa, joka toteutetaan kesällä 2023.
