Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

User Experience Testing in Food Delivery App : case study of Foodora and Wolt

Chaudhary, Rupesh (2023)

 
Avaa tiedosto
Chaudhary_Rupesh.pdf (949.9Kt)
Lataukset: 


Chaudhary, Rupesh
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060822995
Tiivistelmä
This thesis aims to find and address usability issues in two food delivery apps by user experience (UX) testing. The primary objective of the study was to find potential flaws in the design and functionality of the app and to suggest necessary improvements. The study employed a two-step methodology: a preliminary survey to gather tester demographics and a UX testing session with two testers in a semi-supervised environment. Throughout the testing process, a supervisor closely observed the testers and recorded relevant notes on the testers' interactions with the app. The results of the UX testing revealed several issues that impact on user satisfaction. These issues include missing features that users expect, problems related to the payment process, and error messages encountered when providing feedback. These findings highlight critical areas that require immediate attention and improvement in the food delivery app. The outcomes of this study serve as a foundation for implementing necessary enhancements to address the identified issues. By addressing these concerns, the food delivery app can provide a more seamless and satisfying user experience, ultimately improving customer satisfaction and loyalty.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste