Digitaalisen ostokokemuksen rakentuminen uudessa verkkokaupassa
Juuso, Aleksi (2023)
Juuso, Aleksi
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060923193
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023060923193
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, mitkä tekijät vaikuttavat onnistuneeseen verkko-kauppakokemukseen digitaalisen asiakaskokemuksen kautta. Vertailen tekijöitä eri tuotosten, kirjallisuuden sekä aiheeseen liittyvien artikkelien pohjalta.
Teoriaosuus koostuu verkkokaupan palveluprosessin eri vaiheiden avaamisesta sekä verkkokaupan asiakaspolun kuvaamisesta. Teoriaosuuden pohjalta tuotan kuvitteelliselle toimeksiantajayritykselle oppaan, jota he voivat käyttää asiakaskokemuksen näkökulmasta hyödyksi perustaessaan verkkokauppaa. Tuotoksen avulla he saavat tärkeää tietoa digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämiseen verkkokaupassa.
Opinnäytetyöllä on kolme tavoitetta, selvittää millä tavoin rakentuu onnistunut asiakaskokemus verkkokaupassa, mitkä tekijät siihen vaikuttavat sekä millainen on tyypillinen verkko-kauppa-asiakkaan ostopolku.
Teoriaosuus koostuu verkkokaupan palveluprosessin eri vaiheiden avaamisesta sekä verkkokaupan asiakaspolun kuvaamisesta. Teoriaosuuden pohjalta tuotan kuvitteelliselle toimeksiantajayritykselle oppaan, jota he voivat käyttää asiakaskokemuksen näkökulmasta hyödyksi perustaessaan verkkokauppaa. Tuotoksen avulla he saavat tärkeää tietoa digitaalisen asiakaskokemuksen kehittämiseen verkkokaupassa.
Opinnäytetyöllä on kolme tavoitetta, selvittää millä tavoin rakentuu onnistunut asiakaskokemus verkkokaupassa, mitkä tekijät siihen vaikuttavat sekä millainen on tyypillinen verkko-kauppa-asiakkaan ostopolku.