Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brasilian imago suomalaisten matkailijoiden keskuudessa

Pursiheimo, Hanna (2023)

 
Avaa tiedosto
Pursiheimo_Hanna.pdf (1.440Mt)
Lataukset: 


Pursiheimo, Hanna
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061023409
Tiivistelmä
Matkakohteen imagon muuttaminen vie aikaa. Tehokas markkinointi ei riitä muuttamaan ihmisten mielikuvaa paikasta, sillä paikan imago muodostuu sekä ulkopuolisten lähteiden että henkilökohtaisten kokemusten myötä. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Brasilian tämänhetkistä imagoa suomalaisten matkailijoiden keskuudessa, ja mitkä tekijät perustelevat tai estävät sinne matkustamista. Lisäksi tutkittiin, löytyykö maahan matkustamiseen kiinnostusta ja tarkemmin, minkä tyyppiset matkailijat haluavat kohteessa käydä. Aihe rajattiin koskemaan vain sellaisten matkailijoiden mielikuvaa Brasiliasta, jotka eivät ole koskaan maassa käyneet.

Työ on tehty toimeksiantona vuonna 2007 perustetulle matkailusivustolle Rantapallo Oy:lle, jonka tuloksia voisivat mahdollisesti hyödyntää toiminnassaan.

Teoreettinen viitekehys koostuu aluksi imagon rakentumisesta ja sen ympärillä käytetystä terminologiasta. Lisäksi perehdyttiin matkakohteen valintaprosessiin ja siihen vaikuttaviin tekijöihin sekä lopuksi Brasiliaan matkakohteena. Tutkimus koostuu kvantitatiivisesta eli määrällisestä tutkimuksesta. Perusjoukolle lähetettiin huhtikuussa 2023 sähköinen kyselylomake, jonka vastauksia analysoitiin Webropol- analysointiohjelmalla. Tutkimukseen osallistujia saatiin eri jakelukanavien kautta 175. Kyselyn kysymykset pohjautuivat työn sekä pää- että alaongelmiin.

Tutkimuksen lopputuloksena voidaan todeta, että suomalaisten matkailijoiden mielikuva Brasiliasta matkailumaana on jokseenkin negatiivinen, sillä siellä koettu turvattomuus on monella ensisijaisesti mielessä ja on paljon painoarvoa sinne matkustamista harkittaessa. Siitä huolimatta nämä eivät ole asioita, jotka tulevat heti ensimmäisenä mieleen kun puhutaan Brasiliasta. Sen lisäksi maata pidetään todella kiehtovana ja monipuolisena, jossa on paljon nähtävää ja koettavaa. Saatujen tuloksien perusteella yleisimmät matkakohteen valintaan vaikuttavat tekijät ovat sen kulttuuri ja paikalliset sekä uuden kokemisen, rentoutumisen ja luonnon lähelle pääsemisen halu. Kiinnostusta lähteä Brasiliaan matkalle kyllä suuremmalta osalta tutkimukseen osallistuneilta
löytyi, vaikka monet tekijät estävät sinne matkustamista. Brasiliaan kiinnostuneista vastaajista enemmistö käy eniten Aasiassa kaukomatkalla ja mielellään kulkee matkakohteessa itsenäisesti ja kokee paikallista kulttuuria, mutta suosii mukavuuksia sekä majoituksessa että kulkuvälineissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste