Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ketterät kokeilut asiakaskokemuksen kehittämisen tukena

Kivikari, Maarit (2023)

 
Avaa tiedosto
Kivikari, Maarit.pdf (1.224Mt)
Lataukset: 


Kivikari, Maarit
2023
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023061023393
Tiivistelmä
Ammatillisen koulutuksen laatustrategiassa vuoteen 2030 on keskeiseksi tavoitteeksi kirjattu laadunhallinnan yhdensuuntaiset periaatteet ja puitteet koskien ammatillisen koulutuksen eri toimijoiden laadunhallintaa ja sen johtamista. Tavoitteena laadunhallinnalle ja sen johtamiselle on yhdensuuntaisten periaatteiden ja puitteiden luomisen lisäksi tukea kaikilla ammatillisen koulutuksen toimijatasoilla, palveluverkostoissa ja kumppannuusyhteistyössä tapahtuvaa laadunhallintaa.

Laadunhallinta edellyttää kaikilta toimijoilta asiakkaiden ja sidosryhmien tarpeisiin vastaamisen ohella ammatillisen koulutuksen laadun varmistamista sekä tavoitteellista, kokonaisvaltaista ja pitkäjänteistä kehitystyötä. Työelämän muutoksiin ja sitä kautta muuttuviin osaamistarpeisiin vastaaminen edellyttää koulutusten ja valmennusten jatkuvaa kehitystyötä ja laadunhallintaa. Tämän vuoksi on tärkeää lisätä yhteistä ymmärrystä käymällä vuoropuhelua ammatillisen koulutuksen vaikuttavuuden arvioinnista ja siitä, miten vaikuttavuutta voidaan laadullisesti ja/tai määrällisesti arvioida, sekä tunnistaa vaikuttavuutta estäviä ja edistäviä tekijöitä.

Kehittämishankkeen toimeksiantajana on Tampereen Aikuiskoulutuskeskus.
Kehittämishankkeen laadinnan taustalla on vuosille 2022–2026 laadittu TAKKn strategia ja yritysyhteistyö, jonka tavoitteena on sekä koulutustarjonnan kehittäminen muuttuvien osaamistarpeiden mukaan että jatkuvasti muuttuvan työelämän vaatimuksiin vastaaminen. Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksen ja SOL Palveluiden kanssa yhteistyössä järjestetyn asiakaskokemuksen kehittäminen ja palvelumuotoilu -valmennuksen vaikuttavuutta valmennukseen osallistujien näkökulmasta.

Valmennuksen tuloksellisuuden tarkastelussa sovellettiin Kirkpatrickin koulutuksen vaikuttavuuden arvioinnin mallia. Tässä työssä vaikuttavuuden arviointi keskittyy mallin kolmannen tason, toiminnan muuttumisen arviointiin ja siinä työ-käyttäytymistä sekä toimintatapoja koskevien muutosten, vaikutusten esille tuomiseen. Vaikuttavuuden arvioinnin avulla pyrittiin tuottamaan tietoa valmennuksen vaikutuksista, tarkoituksena laatia kehittämisehdotuksia, joita hyödynnetään tulevien koulutusten suunnittelussa ja kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste